• ٣٢٢٨٩١٦٧_011 --- ٣٢٢٨٩٠٨٩_011
  • : بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

بهترین متخصص چشم مازندران

بهترین متخصص چشم مازندران

بهترین متخصص چشم مازندران | چـشم انسان یکی از مهم ترین اجزای صورت در برقراری ارتباط بین او با دنیای اطرافش است.

چشم ها می توانند بیانگر حالات مختلف روحی و جسمی افراد باشند. همچنین ارتباط چشمی یکی از تکنیک های مهم برای ارتباط گیری بین دو فرد است. از همین رو قبل از هر چیزی چشم ها توجه فرد مقابل را جلب می کنند. جدا از اهمیت ارتباطی، چشم ها از حساسیت بالایی نیز برخوردارند. توجه به سلامت آن ها بسیار مهم و نیاز به مراقبت و تست های مداوم دارد. از همین رو اغلب افراد در طول زندگی خود نیاز به یک جراح چشم خوب دارند تا در صورت بروز هرگونه عارضه چشمی، به او مراجعه و برای درمان اقدام کنند.

 

دکتر کوروش قارویی

 

راهنمای انتخاب بهترین جراح چشم

 

متخصصان چشم پزشکی بسیار کار ظریف و پیچیده ای دارند.برای انتخاب یک جراح چشم راهکارهای متعددی وجود دارد.

به خصوص امروزه و با این حجم از امکانات و دسترسی به اینترنت که شرایط را برای ما بسیار آسان کرده است. توجه داشته باشید که یک جراح چشم می تواند جراح پلک خوب هم باشد اما هر جراح پلک قادر به انجام جراحی های تخصصی چشم نیست.

  • هدف مشخص داشته باشید.
  • در اینترنت جستجو کنید.
  • صفحات مجازی پزشک را دنبال کنید
  • با اطرافیان خود مشورت کنید.
  • به صورت حضوری به مطب پزشک مراجعه کنید.

 

بهترین متخصص چشم مازندران

 

خیلی از مردم وقتی به پزشکی مراجعه می‌کنند فرقی هم نمیکند چشم پزشک باشد یا هر پزشک دیگری توقع دارند که ویژگی هایی را داشته باشد این ویژگی ها از نظر بیمار یا مراجعه کننده برای چشم پزشک متمایز تر است و در مواردی مشترک است و شاید سلیقه ای برای انتخاب یک چشم پزشک نباشد

 

بهترین متخصص چشم مازندران | بهترین متخصص چشم

بهترین متخصص چشم مازندران


ویژگی های یک چشم پزشک خوب چیست ؟

 

انتخاب یک چشم پزشک خوب دارای خصوصیات و ویژگی های زیر می باشد:

 

1-زمان گذاشتن برای شنیدن حرف های بیمار:

 

یک چشم پزشک خوب باید صبور باشد و سعی کند صحبت های شما را گوش دهد تا بتواند از طریق اطلاعاتی که از سوی شما و یا در نتیجه پاسخ های شما بدست می آید بیماریتان را تحلیل و علائم و نشانه های بیماری را به نحو صحیح تشخیص دهد.

اگر به چشم پزشکی مراجعه کردید که تحمل شنیدن صحبت های مختصر و مفید شما در خصوص بیماریتان را نداشت و سریع نسخه نوشت ، بهتر است چشم پزشکتان را عوض کنید.

 

2-پاسخ دادن به سوالات بیماران :

 

پاسخ دهی به سوالات و نیازهای اطلاعاتی شما یکی از مشخصات یک چشم پزشک خوب است چرا که حق برخورداری بیمار از داشتن منبعی جهت رفع نیازمندیها و ابهامات مرتبط با بیماری اش اجتناب ناپذیر است به همین دلیل یک چشم پزشک خوب میتواند به صورت آنلاین ، ارتباط تلفنی ،ارتباط حضوری و یا به کارگیری از یک منشی آگاه و وظیفه شناس در پاسخ دهی به سوالات بیماران بکوشد.

 

بهترین متخصص چشم مازندران

 

3-بی تفاوت نبودن نسبت به بیماران :

 

اگر به چشم پزشکی مراجعه کردید که فرقی بین مراجعه اول و یا چندمین بار شما قائل نشد حتماً در انتخاب او تجدید نظر کنید چرا که یک چشم پزشک خوب و با وجدان سعی می کند تا در جمع آوری اطلاعات و نشانه های بیماری شما تلاش کند تا بتواند بهترین راه درمانی را برای شما انتخاب کند به همین دلیل یک چشم پزشک متعهد می بایست نسبت به تشکیل پرونده برای بیماران جدید و ثبت اطلاعات آنها در رایانه اقدام نماید تا مرور زمان باعث نشود راندمان تشخیص و معالجه بیماری پایین بیاید.

 

4-نحوه بر خورد با بیمار:

 

یک چشم پزشک ماهر سعی می کند در برخورد با بیماران مطابق با وضعیت آنها تغییر وضعیت دهد مثلاً در برخورد با یک کودک سعی می کند با او ارتباط برقرار کند تا کودک برای مراجعه مجدد و ادامه درمان راغب شود و میزان بهانه گیری او کاهش یابد و یا در مواجه با افراد کهن سال و کم حوصله منطبق با شرایط جسمی و رفتاری آن ها رفتار نماید.

 

5-سطح بالای علمی :

 

میزان آگاهی علمی ، کار آمدی تخصصی ، بهره گیری از متد های نوین و به روز در عرصه چشم پزشکی ، درمان بیماران از طریق بهترین دستگاه های موجود نیز یکی دیگر از پارامتر های مهم انتخاب یک چشم پزشک خوب است.

 

وظایف متخصص چشم

 

  • معاینات و بررسی دقیق چشمی
  • تشخیص و بررسی نقص ها
  • معاینه دقیق از نظر بیماری های چشمی و صدمات ناشی از آن
  • درمان کردن بیماری ها و نقص های چشمی به وسیله
  • دارو یا انجام عمل جراحی
  • آرامش دادن به بیمار و راهنمایی تخصصی لازم به آن ها

 

بهترین متخصص چشم مازندران

 

یک چشم پزشک خوب چه معایناتی را برای تشخیص بیماری انجام می دهد؟

 


یک چشم پزشک خوب برای چکاپ کامل بیمار و تشخیص آسیب هایی که باعث اختلال در بینایی افراد می شود، معاینات متعددی را انجام می دهد. اولین گام قبل از معاینات چشم پزشکی، گرفتن شرح حال از بیمار است که شامل اطلاعاتی در رابطه سلامت چشم، سابقه بیماری های جسمی، علائم آسیب های چشمی و …می شود.

چشم پزشک خوب بعد از گرفتن شرح حال معاینات زیر را برای تشخیص بیماری انجام می دهد که عبارتند از:

 

تست حدت بینایی:

 

اولین تستی که در چشم پزشکی برای بررسی و چکاپ چشم انجام می شود، تست حدت بینایی است. در این تست به بررسی قدرت بینایی و وضوح چشم می پردازند. در این تست از طریق صفحه ای از کلمات انگلیسی میزان وضوح چشم را بررسی می کنند.

 

تست حرکات چشمی:

 

دومین تست بررسی حرکات چشم و اطلاع از سلامت عضلات چشمی است. در این تست به توصیه پزشک، بیمار به نقطه مشخصی مانند خودکار خیره می شود و از طریق حرکات چشم شکل فرضی را در هوا رسم می کند.

بهترین متخصص چشم مازندران | تست حرکات چشمی

ارزیابی مردمک:

 

یکی از معاینات چشم پزشک ، بررسی وضعیت مردمک است. در این تست برای اطلاع از وضعیت مردمک، یک منبع نور را جلوی چشمان قرار می دهند تا عکس العمل مردمک ها را در برخورد با نور مورد ارزیابی قرار دهند.

 

بهترین متخصص چشم مازندران

 

تست پوشش چشم:

 

تست دیگری که برای بررسی سلامت چشم انجام می شود، تست پوشش چشم است. در این تست به بررسی عملکرد دو چشم به صورت همزمان می پردازند. معمولا برای تشخیص لوچی و تنبلی چشم این تست را انجام می دهند.

 

تست تطابق:

 

در تست تطابق، میزان تطابق چشم ها مورد بررسی قرار می گیرد. چشم پزشک برای انجام این تست به بیمار توصیه می کند تا چشمان خود را روی یک نقطه متمرکز کند و تا محل بینی نزدیک کند.

 

بررسی site lamp:

 

site lamp دستگاهی است که از طریق آن به بررسی اجزای مختلف چشم می پردازند. در این تست سلامت عدسی، عنبیه، شبکیه و…به صورت دقیق بررسی می شود.

 

بهترین متخصص چشم مازندران

 

بهترین متخصص چشم مازندران | دکتر کوروش قارویی

انجمن چشم پزشکی توصیه می کند که :

 

افرادی که زیر 40 سال هستند، بهتر است هر سه سال یکبار تحت معاینه کامل چشم قرار گیرند.
افراد بین 40 تا 65 سال ، بهتر است هر دو سال یک بار برای معاینه کامل چشم های خود اقدام کنند.
افراد بالای 65 سال یا بیماران دیابتی، باید سالی یکبار تحت معاینه چشمی قرار بگیرند.

 

تماس با ما

 

آدرس مطب

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

 

ساعت کاری

شنبه تا 4 شنبه 17:00-09:00

 

شماره تماس

01132289167

01132289089

 

آدرس ایمیل

info@drgharoei.com

 

انواع روش‌های درمان خشکی چشم
انواع بیماری‌های چشمی
آب مروارید چیست
مقایسه لیزیک و لازک

info@drgharoei.com

011٣٢٢٨٩١٦٧ _ 011٣٢٢٨٩٠٨٩

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤