• ٣٢٢٨٩١٦٧_011 --- ٣٢٢٨٩٠٨٩_011
  • : بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

بررسی عمل لیزیک چشم در مازندران

بررسی عمل لیزیک چشم در مازندران

بررسی عمل لیزیک چشم در مازندران | لیزیک که مخفف لیزر کراتومیلوزیس درجا (laser in-situ keratomileusis) است، جراحی معمولی است که می تواند دید افراد نزدیک بین یا دوربین و یا دارای آستیگمات را اصلاح کند.

این جراحی، از جمله جراحی های بی شمار اصلاح بینایی است که با اصلاح قرنیه، بخش شفاف واقع در جلوی چشم، کار می کند، تا نور بر روی شبکیه، در پشت چشم، متمرکز کند.

 

دکتر کوروش قارویی

 

چگونه باید برای جراحی لیزیک چشم آماده شد؟


قبل از عمل لیزیک شما با هماهنگ کننده یا جراح چشمی که در مورد چگونگی روند جراحی با شما صحبت می کند، ملاقات خواهید. آنها در مورد سابقه پزشکی شما سؤال می کنند و معاینه کاملی از چشم انجام می دهند. این امر ممکن است شامل آزمایشاتی برای اندازه گیری ضخامت قرنیه، انکسار و فشار چشم باشد. آنها ممکن است از قرنیه نقشه برداری کرده و مردمک چشم شما را گشاد کنند. جراح به هر سوالی که داشته باشید، پاسخ خواهد داد. سپس می توانید برای جراحی وقت تعیین کنید.

اگر از لنزهای تماسی سخت نفوذ پذیر نسبت به گاز استفاده می کنید، حداقل ۳ هفته قبل از ارزیابی از آنها استفاده نکنید. حداقل ۳ روز پیش از ارزیابی از هیچ گونه لنز تماسی استفاده نکنید. حتماً عینک های خود را به همراه داشته باشید تا جراح بتواند نسخه شما را بررسی کند.

در روز جراحی، پیش از ورود، یک وعده غذایی سبک بخورید و تمام داروهای تجویز شده را مصرف کنید. از آرایش چشم یا اکسسوری های حجیم در موهای خود که ممکن است در موقعیت سر شما اختلال ایجاد کند، استفاده نکنید. اگر صبح آن روز حالتان خوب نیست، با مطب دکتر تماس بگیرید تا بپرسید چه کار باید بکنید.

 

بررسی عمل لیزیک چشم در مازندران | لیزیک در مازندران

مراحل انجام عمل جراحی لیزیک چشم

 

در ابتدا پزشک یک جلسه معاینه را با شما هماهنگ می‌کند. در این جلسه چشم پزشک اندازه قرنیه و ضخامت آن را بررسی می‌کند و مقدار دقیق بافتی که باید از چشم خارج شود، تعیین می‌کند. پزشکان عموما از فناوری هدایت موج برای ارزیابی دقیق استفاده می‌کنند. در این آزمایش، اسکنر نمودار دقیقی همانند توپوگرافی ارائه می‌دهد. هرچه اندازه‌گیری‌ها دقیق‌تر باشد، جراح می‌تواند در برداشتن بافت قرنیه بهتر عمل کند.

عمل لیزیک چشم معمولا ۳۰ دقیقه یا کمتر طول می‌کشد. قطره بی‌حس کننده‌ای داخل چشم ریخته می‌شود. سپس پزشک از وسیله‌ای برای باز نگه داشتن پلک‌ها استفاده می‌کند. جراح با استفاده از یک تیغ کوچک یا لیزر، فلپ روی چشم را جدا می‌کند. پس از آن پزشک به قسمتی از قرنیه برای تغییر شکل دسترسی پیدا می‌کند.

جراح با استفاده از لیزر قسمت‌هایی از قرنیه را تغییر شکل می‌دهد. با هر پالس پرتو لیزر مقدار کمی از بافت قرنیه برداشته می‌شود. پس از تغییر شکل قرنیه، جراح فلپ را به جای قبلی خود برمی‌گرداند. معمولا فلپ بدون بخیه بهبود پیدا می‌کند. در طول عمل از شما خواسته می‌شود، روی نقطه‌ای از نور تمرکز کنید. در این حالت چشم خود را ثابت نگه می‌دارید.در حین عمل ممکن است، بویی احساس کنید. برخی افراد این بو را به بوی موی سوخته تشبیه می‌کنند.

 

بررسی عمل لیزیک چشم در مازندران

 

شرایط لازم برای انجام عمل چیست؟

 

  • فرد بالای 18 سال سن داشته باشد. اما در برخی موارد کودکان کم‌سن دارای یک چشم با نزدیک بینی شدید و یک چشم با دید طبیعی هستند، ممکن است تحت عمل قرار گیرند.
  • طی شش ماه شماره عینک فرد ثابت مانده باشد.
  • با توجه به نوع تکنیک جراحی شماره های متفاوتی قابل درمان هست
  • زنان باردار یا شیرده نمی توانند این عمل را انجام دهند.
  • کسانی که می خواهند عمل کنند، نباید برخی از داروها مانند پردنیزون خوراکی یا ایزوترتینوئین را مصرف کنند.
  • فرد بیماری های چشمی مثل آب سیاه چشم (گلوکوم)، خشکی چشم، بیماری های شبکیه، عفونت هرپس (تبخال) چشم، آب مروارید، کدورت قرنیه و کواتوکونوس (قوز قرنیه) نداشته باشد.
  • سلامتی کلی فرد باید مناسب باشد و به بیماری‌های مزمنی مانند دیابت، بیماری های روماتیسمی مثل آرتریت روماتوئید و لوپوس مبتلا نباشد.
  • فرد انتظارات واقع‌گرایانه از عمل جراحی و نتایج آن داشته باشد، نه غیر واقعی و خیالی.

 

بررسی عمل لیزیک چشم در مازندران | عمل لیزیک چشم

مزایای جراحی لیزیک چیست؟


جراحی لیزیک دارای مزایایی است که افراد را به انجام آن ترغیب می‌کند.

با کمک بی‌حسی موضعی که با قطره انجام می‌شود، بیمار درد بسیار کمی را تجربه خواهد کرد.
یک روز بعد از جراحی، بیمار دید خود را به دست می‌آورد.
بعد از جراحی لیزیک، نیازی به بخیه یا باندپیچی نیست.
بیش از ۹۶ درصد از افرادی که این جراحی را انجام داده‌اند، از نتیجه عمل راضی هستند.
بعد از عمل لیزیک، بیمار دیگر نیازی به عینک و لنز ندارد.
درصورتی‌که بعد از گذشت چند سال، دید چشم تغییر کند، پزشک می‌تواند آن را اصلاح کند.
بعد از جراحی نیازی به مصرف طولانی‌ مدت دارو برای بهبودی نیست.

 

بررسی عمل لیزیک چشم در مازندران

 

معایب و عوارض احتمالی عمل لیزیک چشم


عوارضی مانند از دست دادن بینایی در عمل لیزر چشم بسیار نادر است. اما عوارض جانبی مثل خشکی چشم و مشکلات بینایی موقت نسبتا شایع است. این عوارض معمولا پس از چند هفته یا چند ماه برطرف می‌شوند. تعداد بسیار کمی از افراد این مشکلات را به صورت دائمی داشته‌اند. خطرات و عوارض عمل لیزیک عبارتند از:

 

خشکی چشم

جراحی لیزر چشم به طور موقت باعث کاهش تولید اشک می‌شود. در ۶ ماه اول پس از جراحی ممکن است، این عارضه وجود داشته باشد. خشکی چشم می‌تواند در کیفیت بینایی تاثیرگذار باشد. معمولا چشم پزشک برای خشکی چشم قطره چشمی تجویز می‌کند.


حساسیت به نور و دید دوگانه

ممکن است، چند روز تا چند هفته پس از جراحی شب‌ها در دید مشکل داشته باشید. افزایش حساسیت به نور و ایجاد هاله در اطراف نورها همچنین دید دوگانه در این مدت ایجاد می‌شود.


اصلاحات نادرست

این حالت بیشتر برای افراد نزدیک‌بین اتفاق می‌افتد. این عارضه زمانی ایجاد می‌شود، که لیزر بافت بسیار کمی را از چشم‌ها خارج کند. در این حالت ممکن است، نیاز به عمل دوباره باشد.


اصلاحات بیش از حد

در این حالت لیزر بافت زیادی را از چشم خارج می‌کند. در این حالت برطرف کردن عارضه بسیار مشکل است.

 

بررسی عمل لیزیک چشم در مازندران


مشکلات فلپ

در حین عمل جراحی برداشتن فلپ از جلوی چشم می‌تواند، عوارضی مانند عفونت و اشک بیش از حد ایجاد کند. ممکن است، خارجی‌ترین لایه بافت قرنیه در طول زمان بهبود به طور غیرطبیعی زیر فلپ رشد کند.


برگشت به حالت قبل

گاهی ممکن است، به مرور بینایی به حالت قبل از عمل بازگردد. البته این عارضه خیلی رایج نیست.


از دست دادن بینایی

احتمال ایجاد این عارضه بسیار کم است. اما گاهی ممکن است، فرد بینایی خود را از دست داده یا به وضوح گذشته نبیند.

 

بررسی عمل لیزیک چشم در مازندران | عمل لیزیک چشم در مازندران

می توان هر دو چشم را با هم عمل کرد؟


مطالعات نشان داده است نتیجه عمل جراحی در صورتی که دو چشم در یک جلسه عمل شوند، یا اینکه هر چشم در یک جلسه تحت عمل جراحی قرار گیرد، یکسان خواهد بود.
اغلب بیماران در می‏ یابند که راحت تر است، هر دو چشم یک جا عمل شوند.

 

بررسی عمل لیزیک چشم در مازندران

 

هزینه عمل جراحی لیزیک چشم در مازندران چقدر است؟


هزینه عمل لیزیک چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد. پزشکان با توجه به میزان تجربه و تیم دستیاران قیمت‌های مختلفی ارائه می‌دهند. شما باید علاوه بر هزینه جراحی و دستمزد دستیاران جراح، هزینه‌های دیگری مثل هزینه جلسه معاینه و ارزیابی چشم را در نظر بگیرید و با توجه به این موارد قیمت لیزر چشم را برآورد کنید.

عمل لیزر چشم یک عمل ضروری نبوده و افراد تنها برای کنار گذاشتن عینک یا لنز از این روش استفاده می‌کنند. بنابراین بیمه درمانی معمولا هزینه آن را پوشش نمی‌دهد. در زمان محاسبه هزینه جراحی باید این مورد را در نظر داشته باشید.

در آخر این مطلب می توانیم بگوییم فواید عمل لیزیک آن چنان وسیع است که عوارض آن برای فرد نادیده گرفته می شود . البته عوارض این جراحی به صورت گذرا است و توجه به توصیه ها و تجویزات متخصص چشم یکی از موارد مهم و تاثیر گذار است که می تواند درد بعد از جراحی را کنترل کند و در نتیجه جراحی تاثیر گذار گردد . دکتر کوروش قارویی قبل از جراحی، با انجام آزمایشات و بررسی های لازم بهترین تصمیم را برای بیمار می گیرد.

 

تماس با ما


آدرس مطب

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

 

ساعت کاری

شنبه تا 4 شنبه 17:00-09:00

 

 

شماره تماس

01132289167

01132289089

 

 

آدرس ایمیل

info@drgharoei.com

انواع روش‌های درمان خشکی چشم
انواع بیماری‌های چشمی
آب مروارید چیست
مقایسه لیزیک و لازک

info@drgharoei.com

011٣٢٢٨٩١٦٧ _ 011٣٢٢٨٩٠٨٩

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤