• ٣٢٢٨٩١٦٧_011 --- ٣٢٢٨٩٠٨٩_011
  • : بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

فوق تخصص چشم در مازندران

فوق تخصص چشم در مازندران

فوق تخصص چشم در مازندران | چشم پزشکان مسئولیت زیادی دارند. دانش، تجربه و تخصص آن ها می تواند به معنای تفاوت بین بینایی و نابینایی، یک چشم سالم یا یک چشم مبتلا به بیماری یا یک تشخیص حیاتی باشد که بینایی را برای سال ها یا دهه ها بیشتر از آنچه بدون آن تجربه می کردید، حفظ کند. بنابراین انتخاب یک چشم پزشک نباید آسان گرفته شود و وقت گذاشتن برای یافتن یک چشم پزشک واجد شرایط و دلسوز که اولویت او، سلامتی شما است، می تواند بسیار مفید باشد.

 

چشم پزشک کیست؟

 

چشم پزشکی شاخه ای از پزشکی است که با آناتومی، فیزیولوژی و بیماریهای چشم، پلک و مجرای اشکی سر و کار دارد.

 

دکتر کوروش قارویی

 

پزشک، در تشخیص و درمان بیماریها و جراحی چشم انسان مهارت دارد. چشم انسان می‌تواند دچار حوادث و بیماریهای مختلفی گردد. مانند عفونت میکروبی چشم، آب سیاه ،گل مژه،آب مروارید، پارگی شبکیه و …

دکتر چشم پزشک در زمینه دارو و جراحی چشم و همچنین در جلوگیری از بیماری چشمی و آسیب‌های چشمی دارای تخصص است.

کسی که تخصص چشم‌پزشکی دریافت کرده‌است، علاوه بر سال‌هایی که برای گرفتن مدرک عمومی خود صرف کرده‌است، که همه‌ی ما آن را با عنوان پزشک عمومی می‌شناسم، ۴ سال برای تخصص تحصیل کرده‌است. ازاین‌رو باید گفت که چشم پزشکی یک تخصص محسوب می‌شود. تخصص چشم پزشکی از تخصص‌های دشوار در دانش پزشکی است و قبولی در این رشته اصلا ساده نیست.

چشم پزشک یا افتالمولوژیست برای درمان بیماری‌های چشم، دارو تجویز می‌کند و یا جراحی انجام می‌دهد. در واقع افتالمولوژیست می‌تواند دایره‌ی وسیعی از بیماری‌ها و اختلالات چشمی را تشخیص دهد و برای درمان و بهبود بینایی، انواع و اقسام داروها را تجویز کند و جراحی‌‌های لازم را انجام دهد یا عینک و لنز تماسی برای چشم‌ها درخواست دهد.

 

فوق تخصص یا فلوشیپ چشم پزشکی

 

در حالی که چشم پزشکان آموزش دیده اند تا همه مشکلات و شرایط چشم را مدیریت کنند اما برخی از چشم پزشکان با گذراندن دو سال فلوشیپ در زمینه خاصی از درمان یا جراحی چشم تخصص بیشتری کسب می کنند که به این فرد فوق تخصص در اصطلاح فلوشیپ گفته می شود. رشته های فوق تخصص شامل دریافت مدرک فلوشیپ دربیماری های گلوكوم، شبكیه، قرنیه، اطفال، مغز و اعصاب، جراحی چشم و پلاستیك یا سایر موارد می باشد. این آموزش و دانش افزوده، یک چشم پزشک را برای مراقبت از شرایط پیچیده تر یا خاص در چشم یا در گروه های خاصی از بیماران آماده می کند.

 

فوق تخصص چشم در مازندران

 

 

انواع فلوشیپ چشم

 

تنوع گرایش های فلوشیپ های چشم پزشکی بسیار زیاد است و انواع فلوشیپ چشم در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر دنیا ارائه می شود. مهم ترین و متداول ترین انواع فلوشیپ چشم که در دانشگاه های چشم که در دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی و بیمارستانی دنیا ارائه می گردد عبارتند از:
1 فلوشیپ بیماری های سطح چشم
2 فلوشیپ شبکیه
3 فلوشیپ جراح پلاستیک و ترمیمی چشم
4فلوشیپ چشم پزشکی کودکان و انحراف چشم
5 فلوشیپ پاتولوژی چشم
6 فلوشیپ قرنیه و بیماری های خارج چشمی
7 فلوشیپ آب سیاه

 

دکتر چشم پزشک چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

 

چشم‌پزشک دایره‌ی وسیعی از بیماری‌ها و اختلالات چشم را درمان می‌کند. در ادامه بیماری‌هایی که برای تشخیص و درمان آنها باید به چشم پزشک مراجعه کنید را با هم بررسی می‌کنیم.

 

فلوشیپ چشم

خدمات بینایی از جمله بررسی و معاینه‌ی چشم‌ها

 

تشخیص و درمان برخی بیماری‌ها از حالت ابتدایی تا پیشرفته، شامل:

گلوکوم
آب‌مروارید
عفونت بخش‌ها و لایه‌های مختلف چشم
برطرف‌کردن مشکلات مرتبط با عصب‌های چشم
عیوب انکساری قرنیه به‌ علت تغییر‌شکل آن و یا بزرگ‌شدن و کوچک‌شدن اندازه‌ی کره‌ی چشم
بیماری‌های مرتبط با شبکیه چشم
باز‌کردن مجرای اشکی که از ابتدا بسته بوده‌ است و یا به علت عفونت بسته‌شده‌ است.
درمان مشکلات چشمی که به علت بیماری‌های دیگری چون دیابت و فشارخون ایجاد شده‌اند. مثلا دیابت باعث ایجاد رتینوپاتی می‌شود که در صورت عدم درمان می‌تواند به نابینایی بینجامد.


رسیدگی به حوادث و تروماهایی چون:

 

سوختگی‌های فیزیکی و شیمیایی چشم
وارد‌شدن جسم خارجی به چشم‌ها
وارد‌شدن هر گونه ماده‌ی خارجی به چشم و درمان آسیب‌های ناشی از آن
مسمویت‌هایی که بر بینایی تأثیر می‌گذارند.


چشم پزشکان جراح همچنین انواع عمل چشم را انجام می‌دهند. عمل‌های جراحی چشم عمل‌هایی هستند که برای رفع عیوب یا بیماری‌های چشم و یا با هدف زیبایی انجام می‌شوند. برخی از این عمل‌ها عبارت‌اند از:

جراحی سرطان‌های چشمی
جراحی‌های قرنیه برای اصلاح دید (شامل جراحی‌های با لیزر برای درمان نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم)
جراحی اصلاح انحراف چشم یا استرابیسم
جراحی‌های برطرف‌کننده‌ی نقص‌های مادرزادی چشم
درمان شبکیه‌ی پاره‌شده و یا جداشده
جراحی‌های زیبایی و پلاستیک مثل جراحی افتادگی پلک چشم.

 

فوق تخصص چشم در مازندران

 

 

معاینه چشم

چه زمانی باید به دکتر متخصص چشم مراجعه کنیم؟

 

مراجعه به چشم پزشک یکی از راه‌هایی است که باعث حفظ سلامت چشم می‌شود. چشم‌ها یکی از عضوهای حساس صورت به شمار می‌روند که در معرض آسیب‌های بسیاری قرار دارند. عواملی چون نداشتن رژیم غذایی مناسب، ژنتیک، استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی، افزایش سن، عوامل خارجی و… باعث بروز آسیب و بیماری‌های چشمی می‌شوند. چشم‌ها علاوه بر اینکه در بینایی انسان نقش دارند، نشان دهنده بسیاری از بیماری‌ها در بدن فرد هستند. بسیاری از پزشکان از طریق معاینه چشم به بررسی وضعیت سلامت بیمار می‌پردازند. به همین دلیل باید از این عضو حساس به درستی مراقبت شود. بهترین راه برای مراقبت از چشم معاینه توسط چشم پزشک است.

 

دکتر کوروش قارویی

 

بهترین زمان برای مراجعه به چشم پزشک قبل از بروز بیماری‌ها و آسیب‌های چشمی است. هر فرد باید از سنین کودکی تا بزرگسالی در طی فاصله زمانی مشخص به چشم پزشک مراجعه کند. معاینه چشم توسط چشم پزشک کمک می‌کند تا فرد از وضعیت سلامت چشم خود آگاه شود و از بروز بیماری‌های چشمی پیشگیری کند.

کودکان زیر 7 سال و افراد بالای 38 سال بیشتر از سایر افراد باید به چشم پزشک مراجعه کنند. نتایج نشان می‌دهد که افرادی بالای 38 سال به دلیل افزایش سن بیشتر از سایر افراد در معرض آسیب‌های چشمی قرار دارند. بسیاری از بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید، آب سیاه، پیر چشمی و… بعد از سنین 38 تا 40 سالگی ایجاد می‌شوند؛ بنابراین بهتر است افراد بالای 40 سال هر سه سال یک بار و افرادی بالای 50 سال هر دو سال یک بار به چشم پزشک مراجعه کنند. البته افرادی بالای سن 65 سالگی هستند باید به طور منظم هر سال به چشم پزشک مراجعه کنند.

 

تماس با ما

 

آدرس مطب

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه4 

 

ساعت کاری

شنبه تا 4 شنبه 17:00-09:00

 

شماره تماس

01132289167

01132289089

 

آدرس ایمیل

info@drgharoei.com

انواع روش‌های درمان خشکی چشم
بهترین جراح آب مروارید در مازندران
انواع بیماری‌های چشمی
آب مروارید چیست

info@drgharoei.com

011٣٢٢٨٩١٦٧ _ 011٣٢٢٨٩٠٨٩

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤