• ٣٢٢٨٩١٦٧_011 --- ٣٢٢٨٩٠٨٩_011
  • : بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

جراحی افتادگی پلک در مازندران

جراحی افتادگی پلک در مازندران

جراحی افتادگی پلک در مازندران | جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، یک عمل جراحی برای بهبود ظاهر پلک‌ها است. این جراحی می‌تواند روی هردو پلک بالایی و پایینی یا تنها یکی از آن‌ها انجام شود. بلفاروپلاستی هم به جهت زیباسازی نواحی پیرامون چشم و هم برای درمان مشکلات عملکردی پلک استفاده می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم در مورد جنبه‌های مختلف عمل جراحی پلک صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

دکتر کوروش قارویی

علل افتادگی پلک چیست؟

افتادگی پلک می تواند در هنگام تولد (افتادگی پلک مادرزادی) به وجود بیاید و یا به علت بالا رفتن سن ایجاد گردد. همچنین آسیب و یا عوارض بعد از جراحی آب مروارید و یا سایر جراحی های اصلاح بینایی، ممکن است باعث بروز این بیماری گردد.
افتادگی پلک می تواند ناشی از مشکل عضلات چشم در بلند کردن پلک باشد. گاهی اوقات آناتومی صورت فرد، باعث می شود مشکلاتی در عضلات بالا برنده‌ی پلک ها به وجود بیاید. تومورهای چشم، اختلالات عصبی یا بیماری های سیستماتیک مانند دیابت، میتوانند از علل دیگر این عارضه باشند.

علائم و نشانه های افتادگی پلک چیست؟

واضح ترین نشانه افتادگی پلک، پایین تر بودن پلک ها از حالت نرمال است. علاوه بر مشکلات زیبایی. ممکن است افراد مبتلا به افتادگی پلک. بسته به مقدار. فرو افتادگی پلک ها. دچار مشکلات بینایی نیز شوند. در این حالت. بیماران. برای رسیدن به دید مناسب صورت خود را به بالا متمایل می کنند یا با بالا بردن. ابروی خود. سعی می کنند تا. میدان دید مناسبی. بدست آورند.
میزان این عارضه در افراد مختلف متفاوت است. اگر فکر می کنید ممکن است دچار افتادگی پلک باشید ، عکس جدیدی از صورت خود را با یکی از عکسهای 10 یا 20 سال پیش مقایسه نمایید و به احتمال زیاد تفاوت در پلکهایتان را مشاهده خواهید نمود.

جراحی افتادگی پلک در مازندران | افتادگی پلک

جراحی افتادگی پلک چگونه انجام می شود؟

بلفاروپلاستی نوعی جراحی است که افتادگی پلک را ترمیم می کند. یک چشم پزشک یا یک جراح پلاستیک و ترمیمی می تواند این جراحی را انجام دهد.

در طول جراحی، جراح برشی در چین طبیعی چشم ایجاد می کند و پوست، ماهیچه و احتمالاً چربی اضافی را در امتداد پلک بالایی چشم برمی دارد. این برش در چین طبیعی پلک پنهان می شود.

جراحی افتادگی پلک در مازندران

این روش به عنوان یک جراحی یک روزه انجام می شود. به این معنی که بهبودی فرد به راحتی در خانه انجام می شود.بلفاروپلاستی می‌تواند. مشکلات میدان بینایی. را کاهش. داده. یا از بین ببرد. علاوه بر این چشم‌ها را جوان‌تر و هوشیارتر نشان می‌دهد.

بلفاروپلاستی زیبایی

بلفاروپلاستی زیبایی به کاربردی از این عمل جراحی اشاره دارد که از نظر پزشکی ضرورتی برای انجام آن نیست ولی می‌تواند موجب زیبایی و جوانی صورت شما شود.

متاسفانه پلک بالایی و گاهی پلک پایینی شما در اثر افزایش سن و تجمع چربی. پف کرده. و متورم شده. و دچار افتادگی می‌شوند. همین فرآیند پیری گاهی موجب افتادگی و تورم پلک ها هم می شود. با افزایش سن به مرور زمان پوست پلک شما شل. عضلاتش ضعیف و بالشتک‌های چربی مربوط به آن‌. دچار تورم شده. و بیشتر به چشم می‌آیند. از دید زیبایی، این موارد می‌توانند جذابیت و زیبایی چشم‌ها و صورت شما را کاهش دهند و باعث می شود که پیرتر و خسته به نظر برسید.

جراحی افتادگی پلک در مازندران

متخصصان مختلفی مجاز به انجام جراحی زیبایی پلک هستند. متخصصان چشم، جراحان پلاستیک و متخصصان گوش و حلق و بینی می‌توانند این جراحی را انجام دهند.

جراحی افتادگی پلک در مازندران | بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی درمانی

منظور از بلفاروپلاستی درمانی آن دسته از جراحی‌های پلک هستند که به سبب وجود مشکلی در پلک‌ها یا ساختارهای آن انجام می‌شوند. این دسته از جراحی‌ها از دیدگاه پزشکی ضروری یا مهم هستند.

در بیشتر موارد بلفاروپلاستی درمانی. زمانی انجام می‌شود که پوست اضافی پلک‌ها به حدی آن‌ها را سنگین کرده‌اند. که دید فرد. مختل. شده باشد. گاهی هم تورم پلک بالا یا پایین. عینک زدن یا قرار دادن. لنزهای طبی. را دشوار می‌کند. که در آن صورت هم می‌توان از جراحی پلک برای رفع مشکل استفاده کرد. درمان التهابات پوستی. ناشی از. قرار گرفتن. چین‌های پلک روی هم. از دیگر کاربردهای این عمل جراحی است. گاهی اوقات پوست اضافی پلک‌ها به حدی پلک را سنگین می‌کند که فرد مجبور می‌شود برای بالا نگه داشتن پلک از عضلات پیشانی استفاده کند. در این حالت خستگی و ناراحتی عضلات پیشانی پیش می‌آید که با جراحی پلک قابل درمان است.

جراحی درمانی پلک هم می‌تواند توسط متخصصان چشم، جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی انجام شود.

دکتر کوروش قارویی

کاربردهای جراحی پلک

درمان افتادگی پوست یا شلی پوست پلک بالا که باعث ایجاد چین و چروک روی پلک می‌شود و می‌تواند انحنای سطحی (کانتور) پلک را با مشکل مواجه کند.
درمان افتادگی پلک ناشی از سنگینی پوست اضافه که باعث اختلال در بینایی فرد می‌شود.
برطرف کردن پف و تورم پلک‌ها؛
برطرف کردن پف و تورم زیر چشم؛
رفع افتادگی پلک پایین. که باعث. بیشتر دیده. شدن. نواحی سفید چشم در زیر قرنیه می‌شود.
برداشت پوست اضافی و رفع چین و چروک‌های ظریف پلک پایینی.

انواع تکنیک های جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

جراحی پلک که بعنوان بلفاروپلاستی نیز شناخته می شود ظاهر پلک های بالا و پایین را بهبود می بخشد. گزینه های بدون نیاز به جراحی که علائم قابل مشاهده ی افزایش سن در دور چشم ها را از بین می برند نیز در دسترس می باشند. گزینه های موجود شامل موارد زیر می باشند:

تزریق بوتاکس: بوتاکس شل کننده ی عضلانی می باشد. که در چندین نواحی در اطراف چشم ها. به منظور از. بین بردن چین و چروک ها تزریق شده. و ظاهر جوان چشم ها را باز می گرداند.
فیلرهای قابل تزریق: فیلرهایی هستند که در اطراف چشم. برای از بین بردن چین و چروک ها تزریق شده و برای از بین بردن پف. زیر چشم نیز. کمک کننده می باشد.


تزریق چربی: این درمان شامل تزریق چربی بدن خود فرد. به منظور از بین رفتن پف و بهبود زیبایی ظاهری چشم می باشد.

جراحی افتادگی پلک در مازندران | جراحی پلک در مازندران


جراحی پلک. انواع مختلفی دارد. این انواع شامل موارد زیر می باشند:

*جراحی پلک بالا: بر روی پلک بالا. به منظور. برداشتن. پوست افتاده. چربی اضافه، و چین و چروک صورت می گیرد.
* جراحی پلک پایین: بر روی پلک پایین به منظور برداشتن پف و چین و چروک زیر چشم صورت می گیرد.
* جراحی هر دو پلک بالایی و پایینی چشم: هنگامی که جراحی پلک بر روی هر دو پلک انجام می شود، بلفاروپلاستی ترکیبی بالا و پایین نام می گیرد.

تماس با ما

آدرس مطب

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

ساعت کاری

شنبه تا 4 شنبه 17:00-09:00

شماره تماس

01132289167

01132289089

آدرس ایمیل

info@drgharoei.com

انواع روش‌های درمان خشکی چشم
بهترین جراح پیوند قرنیه در مازندران
عمل پیوند قرنیه در مازندران
هزینه عمل بلفاروپلاستی در مازندران

info@drgharoei.com

011٣٢٢٨٩١٦٧ _ 011٣٢٢٨٩٠٨٩

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤