• ٣٢٢٨٩١٦٧_011 --- ٣٢٢٨٩٠٨٩_011
  • : بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

عمل لازک چشم در مازندران

عمل لازک چشم در مازندران

عمل لازک چشم در مازندران | عمل لازک چشم از رایج‌ترین جراحی‌ها برای حذف عینک است. اگر از افت بینایی رنج می‌برید و از عینک استفاده می‌کنید حتما عمل لازک به گوشتان رسیده است. لازک یکی از جدید‌ترین عمل‌های اصلاح عیوب انکساری چشم است و به دلیل رفع محدودیت‌های عمل لیزیک چشم از رواج بالایی نیز برخوردار است. از اصلی‌ترین فوائد روش لازک و جراحی prk چشم در درمان کم بینایی و برداشتن عینک این است که افراد با ضخامت قرنیه نازک نیز می‌توانند از مزایای آن بهره مند شوند. در این روش بافت اصلی قرنیه دست نخورده باقی مانده و تنها قشر نازکی از اپیتلیوم برداشته می‌شود. مزیت‌ها و نکات مثبت دو عمل لیزیک و پی آر کی در این عمل گرد هم آمده و انعطاف بالایی در روش عمل پدید آورده است.

 

عمل لازک چشم در مازندران

 

شرایط عمل لازک چیست؟

لازک نیز مانند هر جراحی دیگری شرایطی از جمله سن مناسب، ممنوعیت برای بعضی افراد و…. را دارد. در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

سن مناسب برای جراحی لازک

به‌طور کلی افراد برای انجام عمل لازک باید حداقل 18 سال و حداکثر 45 سال سن داشته باشند. اگرچه بهترین سن برای انجام جراحی لازک بین 18 تا 25 سالگی است، اما کودکان و نوجوانان نیز می‌توانند عمل لازک چشم را انجام دهند. ولی به توصیه انجمن پزشکان آمریکا به دلیل اینکه چشم کودکان و نوجوانان تا سن 18 سالگی و حتی گاهی تا سن 20 سالگی درحال رشد و تغییر شکل است انجام عمل لازک مفید نیست و تنها بهبود موقتی دارد و حتی می‌تواند باعث شود که بیماری چشم کودک یا نوجوان تشدید شود. از طرفی در بزرگسالان و کهنسالان نیز می‌توان این نوع جراحی را انجام داد اما باید به این نکته توجه کرد که بیماری پیرچشمی با انجام عمل لازک اصلاح نمی‌شود. به همین دلیل باید قبل از انجام این عمل، وجود بیماری پیرچشمی درکنار بیماری‌های دوربینی و نزدیک بینی و … مورد بررسی قرار گیرد.

انجام عمل لازک برای چه افرادی ممنوع است؟

بعضی از افراد نمی‌توانند خود را تحت درمان عمل جراحی لازک یا دیگر روش‌های مشابه قرار دهند. از جمله این افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افراد دارای دیابت
افراد داری خشکی چشم
مادران باردار به دلیل تغییرات هورمونی
کسانی که مشغله و کار زیادی دارند و نمی توانند به چشم های خود استراحت دهند.
افرادی که مبتلا به حساسیت فصلی هستند.
افراد دارای آستیگماتیسم با درجه بالا
بیمارانی که دارای قوز قرنیه پیشرفته می‌باشند.

 

دکتر قارویی

عمل لازک چشم در مازندران
عمل لازک چشم در مازندران

چه اتفاقی در حین جراحی لازک چشم می‌افتد؟

قطره‌های چشمی بی‌حس کننده موضعی به هر دو چشم زده می‌شود.
یک محلول اتانول ملایم روی لایه بیرونی محافظ قرنیه اعمال می‌شود. این لایه را نرم می‌کند و یک لایه اپیتلیال نازک ایجاد می‌کند. که جراح سپس به یک سمت حرکت می‌دهد.
لیزر اگزایمر بر روی چشم اعمال می‌شود و با تغییر شکل قرنیه، عیب انکساری را اصلاح می‌کند.
چشم‌ها با لنز‌های بانداژی پوشیده شده‌اند که لنز‌های تماسی شفاف و نرم هستند. این از سلول‌های اپیتلیال محافظت می‌کند در حالی که آن‌ها دوباره رشد می‌کنند تا قرنیه را بپوشانند. باتوجه به سرعت بهبودی چشم، بانداژ تا یک هفته در جای خود باقی می‌ماند.


دوره نقاهت عمل لازک چشم

لنز‌های تماسی بانداژ روی چشم‌ها نصب می‌شود که در معاینه پس از جراحی برداشته می‌شود. اگرچه ممکن است چشم‌ها تا چند روز پس از عمل لازک چشم احساس ناراحتی کنند، اما مهم است که در طول دوره نقاهت به آن‌ها دست نزنید.

اجتناب از هر گونه فشار اضافی چشم در روز‌های بعد از جراحی توصیه می‌شود، بنابراین مرخصی از محل کار، ماندن در خانه و قرار ندادن چشمان خود در معرض منابع احتمالی فشار توصیه می‌شود. شما احتمالاً چند روز پس از عمل لازک خود در یک معاینه بعدی شرکت خواهید کرد تا نحوه بهبودی چشم‌هایتان را ارزیابی کنید.

 

مزایای جراحی لازک چشم چیست؟

گفته می‌شود که جراحی لازک دارای چندین مزیت است، از جمله: در جراحی لازک چشم از تکنیک‌های مختلفی برای حفظ لایه بسیار نازک سطحی قرنیه سلول‌ها (اپیتلیوم) برای بازیابی قرنیه پس از انجام عمل با لیزر، استفاده می‌شود در حالی که در لیزیک، فلپ ضخیم‌تری با استفاده از لیزر یا دستگاه مکانیکی (میکروکراتوم) ایجاد می‌شود که زیر آن عمل با لیزر انجام می‌شود.

 

دکتر قارویی

عمل لازک چشم در مازندران
عمل لازک چشم در مازندران

معایب جراحی لازک چشم چیست؟

معایب جراحی لازک چشم عبارتند از: زمان بهبود بینایی طولانی تر در مقایسه با عمل لیزیک چشم.
بسیاری از بیماران لازک بینایی عملکردی خود را برای حداقل یک تا دو هفته به طور کامل بازیابی نمی‌کنند تا زمانی که چشم آن‌ها بهبود یابد، که مشابه زمان بهبودی است که در جراحی چشم PRK تجربه می‌شود. بیماران لیزیک اغلب تا روز بعد از عمل دید خوبی دارند.
عمل لیزیک چشم معمولاً درد و ناراحتی بیشتری نسبت به جراحی لازک ایجاد می‌کند، اما احتمالاً درد کمتری نسبت به جراحی PRK دارد.
بیماران باید حدود سه یا چهار روز پس از جراحی لازک چشم از “لنز تماسی بانداژ” استفاده کنند تا به عنوان یک لایه محافظ بین پلک ها و سطح چشم درمان شده عمل کند، که پس از لیزیک لازم نیست.
بیماران باید چند هفته بیشتر از پس از عمل لیزیک چشم از قطره های استروئیدی موضعی استفاده کنند.

عوارض جراحی لازک

در حالت کلی گفته می‌شودجراحی لازک، عوارض کمتری نسبت به عمل جراحی لیزیک دارد.

در صورتی که جراحی لازک، به دست متخصص چشم چیره دست و با تجربه انجام گیرد، خطری بیماران را تهدید نمی‌کند؛ اما در غیر این صورت بروز عوارضی هم چون ذیل در بیماران امکان پذیر است:

ممکن است بیماران تا مدتی بعد از جراحی لازک احساس کنند که چیزی در چشم آن‌ها وجود دارد.
احتمال بروز ضعف دید در شب، در بیماران بعد از عمل جراحی لازک وجود دارد.
احساس خشکی چشم
بروز تیرگی و تاری دید در بیماران بعد از جراحی لازک
بروز عفونت چشمی
طولانی‌تر بودن دوره نقاهت جراحی لازک نسبت به جراحی لیزیک
احتمال دارد درد در افرادی که جراحی لازک انجام داده‌اند، بسیار بیشتر از افرادی باشد که جراحی لیزیک انجام داده اند؛ اما لازم به ذکر است میزان درد عمل جراحی لازک کمتر از عمل جراحی پی آر کی می‌باشد.

 

 

 

 

تماس با ما

آدرس مطب

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

ساعت کاری

شنبه تا 4 شنبه 17:00-09:00

شماره تماس

01132289167

01132289089

آدرس ایمیل

info@drgharoei.com

 

 

 

 

 

انواع روش‌های درمان خشکی چشم
انواع بیماری‌های چشمی
آب مروارید چیست
مقایسه لیزیک و لازک

info@drgharoei.com

011٣٢٢٨٩١٦٧ _ 011٣٢٢٨٩٠٨٩

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤