• 09377614599 -٣٢٢٨٩١٦٧_011 --- ٣٢٢٨٩٠٨٩_011
  • : بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

بهترین جراح فمتو لیزیک در ایران

بهترین جراح فمتو لیزیک در ایران

بهترین جراح فمتو لیزیک در ایران | در گذشته‌ای نه چندان دور تنها راه اصلاح عیوب انکساری (نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم) استفاده از عینک و لنز تماسی بود اما با پیشرفت فناوری در عرصه چشم پزشکی، امروزه برای رفع این مشکلات (پس از معاینه کامل و در صورت صلاحدید چشم پزشک) از روش‌های جراحی پیشرفته‌ای استفاده می‌شود که برای اکثر افراد نتایج مطلوبی در پی دارد؛ روش‌هایی که به دلیل استفاده از لیزر در انجام شان به نام کلی لیزیک مشهور شده‌اند.

یکی از این عمل‌ها که در سراسر جهان جزء پر طرفدار‌ترین شیوه‌ها برای حذف عینک است، فمتولیزیک نام دارد و افراد دارای دوربینی، نزدیک‌بینی و آستیگماتیسم می‌توانند از آن بهره ببرند.

 

 

 

بهترین جراح فمتو لیزیک در ایران

 

 

 

آشنایی با جراحی فمتولیزیک

 

 


مرحله 1: ارزیابی قبل از عمل فمتولیزیک


قبل از انجام عمل لیزیک فمتو، یک معاینه کامل چشم برای ارزیابی کاندیداتوری خود برای این عمل انجام خواهید داد. چشم پزشک عواملی مانند ضخامت قرنیه، عیوب انکساری و سلامت کلی چشم را ارزیابی می‌کند.

 

 

مرحله 2: ایجاد فلپ قرنیه


در فمتولیزیک، جراح از لیزر فمتوثانیه برای ایجاد فلپ نازک و دقیق قرنیه استفاده می‌کند. این لیزر هزاران حباب ریز را در بافت قرنیه ایجاد می‌‍کند که امکان ایجاد یک فلپ صاف و دقیق را فراهم می‌کند.

 

 

مرحله 3: تغییر شکل قرنیه


با برداشتن فلپ قرنیه، از لیزر اگزایمر برای تغییر شکل بافت زیرین قرنیه بر اساس برنامه درمانی از پیش تعیین شده استفاده می‌شود.

 

 

مرحله 4: تغییر موقعیت فلپ


پس از تغییر شکل قرنیه، جراح به آرامی فلپ قرنیه را تغییر می‌دهد. فلپ به طور طبیعی بدون نیاز به بخیه می‌چسبد.

 

مرحله 5: مراقبت‌های بعد از عمل


پس از عمل، بیماران دستورالعمل‌هایی را در مورد نحوه مراقبت از چشمان خود در طول فرآیند بهبود دریافت می‌کنند. قرار‌های بعدی برای نظارت بر پیشرفت برنامه ریزی خواهد شد.

 

 

 

دکتر کوروش قارویی

 

 

بهترین جراح فمتو لیزیک در ایران
بهترین جراح فمتو لیزیک در ایران

 

نکاتی درباره جراحی فمتولیزیک که لازم است بدانید

 


حدود 4 الا 6 هفته طول می‌کشد تا دید بیمار به وضوح کامل برسد.
در بعضی از موارد بعد از جراحی فمتولیزیک برای مطالعه و کارهایی که نیاز به نزدیک بینی دارند باید از عینک مطالعه استفاده شود.
تا 24 ساعت بعد از عمل ممکن است بیمار درد و ناراحتی داشته باشد که با مصرف مسکن کاهش میابد.
در مواردی ممکن است بعد از جراحی بیمار دچار خشکی چشم شود برای کاهش این خشکی از قطره اشک مصنوعی می‌توان استفاده کرد.
افرادی که جراحی فمتو انجام می‌دهند باید هنگام تابّش آفتاب از عینک آفتابی استفاده کنند.
قطره‌های تجویز شده نباید پشت هم استفاده شود باید بین آن‌ها 5 دقیقه به چشم استراحت دهید.
تا 3 ماه بعد از جراحی از لنز استفاده نکنید.
اگر بیمار درد زیادی داشته باشد که با مسکن رفع نشود باید به پزشک معالج خود اطلاع دهد.
با مراقبت درست پس از عمل به مدت 3 ماه پس از جراحی عیوب انکساری چشم اصلاح می‌شود.
توجه کنید که جراحی فمتولیزیک بدون عوارض نیست و ممکن است در بعضی از افراد این عوارض وجود داشته باشد.
با مراجعه به موقع به پزشک جراح شما می‌توانید تا حد زیادی عوارض جراحی را کاهش دهید.

یکی از مزایای مهم فمتولیزیک انجام این عمل برای کسانی است که چشمشان هایپروپ هست ( یعنی شماره چشمشان مثبت می‌باشد) به همراه شماره آستیگماتیسم بالایی دارند نتیجه عالی دارد.

 

 

 

 

بهترین جراح فمتو لیزیک در ایران

 

 

 

 

عمل فمتولیزیک و لیزیک چه تفاوتی دارند؟

 


۱- تفاوت عمل‌های مختلف لیزر در نحوه برش قرنیه است. در عمل لیزیک، یک برش نازک قرنیه با ابزاری به نام میکروکراتوم ایجاد می‌شود. پس از برداشتن فلپ ایجاد شده، پرتو لیزر اگزایمر به داخل قرنیه پرتاب می شود. اما برخی از کاندیدهای لیزیک در مورد نزدیک شدن بیش از حد تیغه میکروکراتوم به چشم استرس دارند. فمتولیزیک برای این افراد بسیار مناسب است. زیرا در این مدل تیغه جراحی وجود ندارد و تمامی عمل ها با نور لیزر انجام می شود.

۲- تفاوت دیگر لیزیک و فمتولیزیک در عوارض بعد از عمل است. با روش فمتولیزیک به دلیل دقت بسیار بالای برش و ضخامت فلپ بسیار نازک، عوارض بعد از عمل به میزان قابل توجهی کاهش یافت. همچنین خطراتی که در عمل لیزیک در حین برش قرنیه وجود دارد در پماتولیزیک وجود ندارد. زیرا این برش توسط نرم افزارهای کامپیوتری بسیار پیشرفته انجام می‌شود.

۳- تفاوت دیگر لیزیک با فمتولیزیک هزینه‌های این عمل‌هاست. چون در فمتولیزیک در واقع دو عمل جراحی با نور لیزر انجام می‌شود (یکی برش قرنیه و دیگری تابش اگزایمر) بنابراین هزینه جراحی دو برابر می‌شود.

۴- تفاوت دیگر این دو جراحی این است که عمل لیزیک بسیار رایج است و در بسیاری از کلینیک‌ها انجام می‌شود، اما عمل فمتولیزیک به دلیل دستگاه‌های لیزر پیشرفته فمتوثانیه تنها در کلینیک‌های محدود انجام می‌شود.

 

 

 

مقایسه عمل فمتولیزیک یا لازک

 


ضخامت قرنیه بیمار برای تجویز جراحی فمتولیزیک یا لازک توسط چشم پزشک مهم است.

 

تفاوت فمتولیزیک در دوره نقاهت بعد از عمل: دوره نقاهت برای بیمارانی که فمتولیزیک می شوند تنها ۱-۳ روز است. در حالی که بیمارانی که تحت عمل لازک قرار گرفته اند باید ۳-۴ روز استراحت کامل داشته باشند. بعد از آن حدود ۱-۳ ماه طول می کشد تا نتیجه نهایی جراحی را ببینند و دیدشان کامل شود.

در فمتولیزیک ضخامت فلپ معمولا بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ میکرون انتخاب میشه و این فلپ با لیزر فمتوسکند ایجاد می‌شود.

فمتولیزیک به جراحان این امکان را می‌دهد که فلپ قرنیه مورد استفاده در لازک را با استفاده از لیزر به جای ابزار برش مکانیکی ایجاد کنند. همچنین پس از عمل می‌توان در فمتولیزیک فلپ بدون بخیه در سر جایش گذاشته می‌شود و به این ترتیب سرعت درمان افزایش می‌یابد.

 

 

 

دکتر کوروش قارویی

 

 

بهترین جراح فمتو لیزیک در ایران
بهترین جراح فمتو لیزیک در ایران

 

 

 

 

بهترین دکتر عمل فمتولیزیک


برای انتخاب بهترین دکتر عمل فمتولیزیک معیار‌های خاصی وجود دارد که متشکل از ابعاد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است. در خصوص ابعاد سخت ‌افزاری باید به صورت مستقیم به تجهیزات استفاده شده توسط پزشک دقت کرد. چرا که ظرافت کار با تجهیزات فمتولیزیک بالاتر از عمل های لیزری رایج بوده و به همین دلیل یک پزشک حاذق در ابتدای امر باید تجهیزات و دستگاه های مناسب را نیز در اختیار داشته باشد. علاوه بر این موضوع بعد نرم‌افزاری کار مستقیماً به کاراکتر و شخصیت پزشک باز می گردد و با میزان تجربه وی در انجام عمل های موفقیت آمیز فمتولیزیک نیز در ارتباط است. با این حال، هنگام انتخاب هر دو نوع چشم پزشک، در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید:

 

 

  • پزشکی با قدرت برقراری ارتباط بالا

 

ارتباط شفاف کلیدی است. هر زمان که به چشم پزشک خود مراجعه می کنید، باید مطمئن باشید که به سوالات و نگرانی های شما گوش داده شده و به طور کامل به آنها پاسخ داده شده است.

 

 

  • پزشکی که با تجربه است

 

شما می توانید صلاحیت و حوزه تخصص چشم پزشک خود را با بررسی و رزومه حرفه ای او ارزیابی کنید.

 

 

  • پزشکی که برای بیمار خود ارزش قائل است

 

دلسوزی یک پزشک برای ایجاد اعتماد ضروری است. شما می خواهید شنیده شوید و درک شوید و در نهایت مطمئن شوید که به سوالات شما پاسخ داده شده است. پس از اتمام معاینه و ارائه دستورالعمل های مراقبت و پیگیری، یک پزشک خوب همیشه باید در صورت داشتن هرگونه سوال از شرایط شما بپرسد.

 

 

 

 

آدرس مطب

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

شماره تماس

01132289167

01132289089

09377614599

آدرس ایمیل

info@drgharoei.com

 

 

 

 

انواع روش‌های درمان خشکی چشم
آیا بعد از لیزیک چشم ضعیف می‌شود؟
جراحی بلفاروپلاستی در مازندران
بهترین جراح فمتو اسمایل در مازندران

info@drgharoei.com

011٣٢٢٨٩١٦٧ _ 011٣٢٢٨٩٠٨٩

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤