• ٣٢٢٨٩١٦٧_011 --- ٣٢٢٨٩٠٨٩_011
  • : بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

0 تا 100 عمل لازک چشم در مازندران

0 تا 100 عمل لازک چشم در مازندران

عمل لازک چشم در مازندران | عمل لازک چشم (LASEK) نوعی جراحی برای درمان مشکلات بینایی از جمله آستیگماتیسم، نزدیک‌بینی و دوربینی است. در این عمل، مزایای دو روش متداول یعنی لیزیک و PRK ترکیب می‌شوند. این روش، اغلب برای بیمارانی که برای جراحی لیزیک مناسب نیستند، توصیه می‌شود. در طی عمل، جراح به‌ طور موقت لایه سطحی قرنیه شما را بر می‌دارد. سپس از لیزر برای تغییر شکل قرنیه و بهبود دید شما استفاده می‌کند.

 

 

 

بهترین زمان عمل لازک چشم در مازندران


پیش از انجام هرگونه عمل جراحی، متخصص چشم پزشک بررسی‌های لازم و کافی را انجام می‌‌دهد و بیمار را از هر نظر بررسی دقیق می‌کند تا متوجه شود بیمار قابلیت جراحی را دارد. زمانی که بیمار نیاز به جراحی چشم داشته باشد، ابتدا پزشک معالج تمامی شرایط جسمی، شغلی، سابقه جراحی‌ها و بیماری‌های قلبی، عوارض احتمالی و کلیه بیماری‌های تاثیر گذار و یا داروهای در حال مصرف بیمار و همچنین پروسه درمان را بررسی می‌کند تا بتواند بهترین نتیجه جراحی را حاصل کند.
انجام عمل لازک جهت رفع و اصلاح عیوب انکساری چشم نیز همانند جراحی‌های دیگر چشم، مستلزم در نظر گرفتن شرایط خاص جسمی، شغلی و عوامل دیگر بیمار، مقدار بینایی و ثابت شدن نمره چشم و در نهایت نظر تخصصی پزشک می‌باشد.

 

 

عمل لازک چشم در مازندران

عمل لازک چشم در مازندران
عمل لازک چشم در مازندران

چه افرادی می توانند عمل لازک چشم را انجام دهند؟


با توجه به نکاتی که در بالا نام برده شد و بیان شد، می‌توان به راحتی متوجه شد که همه افراد نمی‌توانند عمل جراحی لازک چشم را انجام دهند و با توجه به شرایط، می‌توانند تحت این عمل قرار گیرند. بررسی افرادی که می‌توانند جراحی لازک را انجام دهند را در ذیل می‌بینیم.

  • افراد با حداقل سن 18 سال و بدون داشتن آب مروارید
  • ثبات نسبی شماره چشم تا یکسال اخیر (حداکثر 0.5 نمره)
  • ضخامت لازم و کافی قرنیه چشم
  • افرادی که نهایتاً شماره چشمشان 10 باشد

 

 

ممنوعیت عمل لازک چشم برای چه افرادی است؟


برخی افراد با دارا بودن شرایطی خاص، نمی‌توانند به هیچ عنوان جراحی چشم لازک را انجام دهند، هرچند که بسیاری از شرایط را دارا باشند. ممنوعیت عمل لازک برای افرادی با شرایط ذیل بیان شده شده است.

  • افرادی که دارای قوز قرنیه و یا انحنای غیر مناسب قرنیه هستند.
  • افرادی که بیماری‌های عمومی همانند روماتیسم، نقص ایمنی و یا دیابت پیشرفته دارند.
  • خانم‌های باردار و شیرده
  • افرادی که گلوکوم، کاتاراکت، خشکی چشم و بیماری تبخال چشم داشته باشند.
  • افرادی که در تاریکی مردمک چشم آن‌ها بسیار زیاد باز شود.

 

 

دکتر قارویی

 

 

روند جراحی لازک چشم در مازندران


در حین انجام عمل جراحی لازک چشم، متخصص چشم تلاش می کند تا یک لایه بسیار نازک از قرنیه را با استفاده از الکل بردارد و سپس شروع به بازسازی قرنیه می‌کند؛ پس از اتمام اعمال اصلاحات مورد نیاز، متخصص چشم جهت تسریع در بهبود چشم، لنز تماسی و بانداژ را بر روی چشم قرار خواهد داد.

 

 

 

در طول عمل جراحی لازک چشم چه اتفاقی می‌افتد؟


جراحی لازک چشم با بی‌حسی موضعی که مستقیماً در چشم قرار می‌گیرد انجام می‌شود. در طول عمل، بر لایه بالایی سلول‌ها یا اپیتلیوم، حدود 30 ثانیه الکل اعمال می‌شود و از بافت زیرین جدا می‌شود. سپس آن را بلند می‌کنند یا به عقب می‌چرخانند تا چشم پزشک بتواند به بافت قرنیه دسترسی پیدا کند.

بافتی که به تازگی در معرض دید قرار گرفته است با همان لیزر مورد استفاده در جراحی لیزیک چشم و PRK درمان می‌شود. سپس لایه بالایی سلول‌ها در جای خود قرار می‌گیرد.

این برخلاف جراحی لیزیک چشم است که در آن لیزر یا دستگاه برش یک فلپ در قرنیه ایجاد می‌کند. جراحی لازک چشم با PRK با حفظ لایه بالایی سلول‌ها، به جای خراشیدن آن‌ها و انتظار برای رشد مجدد آن‌ها متفاوت است. اعتقاد بر این است که این کار بهبود قرنیه را با ناراحتی کمتری نسبت به PRK تسهیل می‌کند، اما همچنین باعث تاری بیشتر در طی چند روز اول در مقایسه با PRK می‌شود.

 

 

 

بعد از عمل جراحی لازک چشم چه اتفاقی می‌افتد؟


پس از جراحی لازک چشم، انتظارات مشابه انتظارات پس از لیزیک است. فلپ ایجاد شده توسط جراحی لازک چشم در حدود چهار تا هفت روز بهبود می‌یابد و بیمار معمولاً از لنز تماسی ویژه‌ای استفاده می‌کند که تا چهار روز پس از جراحی به عنوان بانداژ عمل می‌کند. بیماران همچنین ممکن است در یکی دو روز اول پس از عمل لازک چشم، سوزش چشم خود را تجربه کنند.

برای بیمارانی که تحت عمل لیزیک قرار می‌گیرند، بینایی خوب معمولاً در چند روز به دست می‌آید. با این حال، برای جراحی لازک چشم این ممکن است تا یک هفته طول بکشد. روز بعد از عمل لازک چشم و معمولاً یک هفته و سه ماه پس از جراحی مجدداً برای ارزیابی به پزشک مراجعه خواهید کرد.

 

 

 

عمل لازک چشم در مازندران

عمل لازک چشم در مازندران
عمل لازک چشم در مازندران

مزایای عمل لازک چشم چیست؟


روشی سریع و بدون درد؛ برای هر چشم کمتر از 5 دقیقه طول می‌کشد.
نتایج عالی؛ بیماران اغلب در طی چند روز خوب می‌بینند.
درمان بالینی اثبات شده؛ تحقیقات نشان می‌دهد 97٪ بیماران پس از درمان با لازک و رضایت کامل به بینایی مطلوب خود می‌رسند.
در هنگام جراحی هیچ فلپ ایجاد نمی‌شود؛ به این معنی که برای بیماران دارای خشکی چشم، قرنیه‌های نازک یا افرادی که در ورزش‌های تماسی شرکت می‌کنند، مناسب است.
جراحی با حداقل لمس و بسیار راحت است.
بدون بخیه مورد نیاز است.
در صورت نیاز به تعدیل بیشتر می توان در آینده برای اصلاح بینایی انجام داد.

 

 


معایب عمل لازک چشم چیست؟


از معایب جراحی چشم لازک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زمان بهبود بینایی بیشتر در مقایسه با عمل جراحی لیزیک. بسیاری از بیماران مبتلا به لازک حداقل تا یک یا دو هفته در حین بهبودی چشم عملکرد بینایی خود را بهبود نمی‌بخشند که این همان زمان بهبودی در جراحی چشم PRK است. بیماران لیزیک اغلب یک روز پس از جراحی دید خوبی دارند.
جراحی چشم لازک معمولا نسبت به عمل لیزیک درد و ناراحتی بیشتری ایجاد می‌کند؛ اما درد کمتری نسبت به جراحی PRK دارد.
بیماران باید حدود سه یا چهار روز پس از جراحی چشم لازک از “لنز تماسی باند” استفاده کنند تا به عنوان یک لایه محافظ بین پلک‌های چشمک زده شما و سطح چشم تحت درمان قرار گیرد که پس از لیزیک دیگر لازم نیست.
بیماران باید قطره‌های استروئیدی موضعی را برای چند هفته بیشتر از عمل جراحی لیزیک چشم استفاده کنند.

 

 


عوارض جانبی جراحی لازک چیست؟


عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

احساس داشتن یک جسم خارجی در چشم شما (از یک تا چهار روز طول می کشد).
به طور موقت بینایی در شرایط کم نور کاهش می‌یابد (تا 12 ماه).
خشکی چشم، نیاز به استفاده از قطره های مرطوب کننده (تا شش ماه)
دید مبهم یا ابری (باید ظرف شش تا نه ماه ناپدید شود).

 

 

 

تفاوت لیزیک و لازک چیست؟


هر دو جراحی لیزیک و لازک جزو روش‌هایی هستند که با تغییر شکل دائمی قرنیه برای اصلاح بینایی انجام می‌شوند. چنانچه در مطلب قبلی توضیح دادیم مهم‌ترین تفاوت این دو در نحوه انجام کار است به طوری که در لیزیک، برش قرنیه ایجاد می‌شود اما در لازک لایه سطحی قرنیه را شل می‌کنند، آن را حرکت می‌دهند و دوباره به جایی که باید وصل می‌کنند، 4 الی 5 روز پس از این اقدامات قرنیه خود را بازیابی می‌کند. در این زمان ممکن است ناراحتی‌هایی توسط فرد احساس شود و بینایی او چند روز دیرتر از لیزیک بهبود پیدا کند. بعد از لیزیک قسمت برش قرنیه دوباره بعد از 24 ساعت سر جای خود جوش می‌خورد و بینایی بعد از چند ساعت بهبود پیدا می‌کند. لیزیک معمولا دوره بهبودی کوتاه‌تر و سریع‌تری نسبت به لازک دارد و سختی و مشکلات آن هم کم‌تر است. تفاوت بین این دو بسیار کم است و نتیجه نهایی آن‌ها یکسان است و هر دو احتمال بالایی از موفقیت در عمل را دارند.

 

 

 

کدام روش ایمن‌تر است؟


هر 2 روش ایمن و مؤثر هستند و 6 ماه پس از عمل نتایج کاملا مشابهی دارند. در روش PRK یا لازک درد و ناراحتی پس از عمل که معمولا در شب اول بعد از عمل است بیشتر از روش لیزیک است و مدت زمان بهبود دید نیز طولانی‌تر است اما عوارض حین عمل و پس از عمل آن و همچنین هزینه انجام آن کمتر است.

باور و عقیده عموم بر این است که جراحی لازک برای افرادی مناسب است که به طور فعال ورزش می‌کنند و مدام سر خود را تکان می‌دهند و در نتیجه احتمال پارگی در کاسه چشم در عمل لیزیک به دلیل برش، به مقدار بسیار کمی وجود دارد. به همین دلیل پزشک عمل لازک را انتخاب می‌کند.

 

 


تماس با ما

آدرس مطب

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

ساعت کاری

شنبه تا 4 شنبه 17:00-09:00

شماره تماس

01132289167

01132289089

آدرس ایمیل

info@drgharoei.com

 

انواع روش‌های درمان خشکی چشم
مزایا و معایب فمتو اسمایل
جدید ترین عمل‌های لیزری حذف عینک
روش استفاده صحیح از قطره چشمی

info@drgharoei.com

011٣٢٢٨٩١٦٧ _ 011٣٢٢٨٩٠٨٩

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤