• ٣٢٢٨٩١٦٧_011 --- ٣٢٢٨٩٠٨٩_011
  • : بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

0 تا 100 عمل جراحی لیزیک چشم در مازندران

0 تا 100 عمل جراحی لیزیک چشم در مازندران

عمل جراحی لیزیک چشم در مازندران | همانطور که می‌دانید با پیشرفت علم و دانش در حوزه چشم پزشکی، روش‌های متنوعی برای جراحی چشم با هدف برداشتن عینک وجود دارد. یکی از این روش‌ها عمل لیزیک چشم ( LASIK ) است که در این مقاله قصد داریم به طور کامل آن را به شما معرفی کنیم.

لیزیک ( keratomileusis با کمک لیزر ) محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین نوع جراحی لیزر چشم است و می‌توان برای درمان نزدیک‌بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و مشکلات پخش نور ( wave front ) استفاده کرد. اولین سوالی که باید به آن پاسخ داد این است که عمل لیزیک دقیقا چیست و چه اتفاقی قرار است برای چشم رخ دهد؟

 

 

عمل جراحی لیزیک چشم در مازندران برای چه کسانی مناسب است؟


عمل لیزیک چشم می‌تواند برای افرادی که با مشکلاتی مانند نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم دست و پنجه نرم می‌کنند مناسب باشد. به طور کلی این عمل معمولاً برای افرادی مناسب است که از لنز‌‌های تماسی و عینک خود خسته شده‌ و می‌خواهند بدون نیاز به آن‌ها به خوبی ببینند. اما در هر صورت قبل از تصمیم‌گیری برای انجام این عمل باید به طور کامل با پزشک چشم خود مشاوره کنید و از اینکه آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، اطمینان حاصل کنید.

 

عمل لیزیک چشم برای چه کسانی مناسب است؟


افرادی که جراحی لیزیک مناسب آن‌ها است، معمولاً شرایط زیر را دارند.

عینک و لنز تماسی برای از بین بردن مشکلات چشمی آن‌ها کفایت نمی‌کند.
بیماری‌های چشمی خاصی مانند افزایش فشار چشم، دیابت یا کراتوکونوس ندارند.
ریسک ایجاد عوارض جدی در اثر انجام عمل را قبول دارند.
بنابراین، برای تعیین اینکه آیا شما می‌توانید این عمل را انجام دهید یا نه، بهتر است با چشم پزشک مشورت کنید و شرح حال دقیقی به او ارائه دهید تا درباره استفاده از این روش برای شما تصمیم‌گیری شود.

 

 

عمل جراحی لیزیک چشم در مازندران

عمل جراحی لیزیک چشم
عمل جراحی لیزیک چشم

چه افرادی واجد شرایط عمل لیزیک نیستند؟


با وجود آن که عمل لیزیک در اکثر موارد عمل موفقیت آمیزی بوده و عوارض نادری دارد و پس از جراحی لازک چشم ایمن ترین روش برای جراحی عیوب انکساری چشم است، اما باید توجه کرد که برای همه ی افراد این روش جراحی چشم توصیه نمی شود. عوامل مختلف آناتومیکی بدن بیمار می تواند باعث شود تا عمل لیزیک نتایج نامطلوبی داشته باشد. بنابراین افرادی که واجد شرایط عمل لیزیک نیستند را به طور خلاصه معرفی می‌کنیم:

1- افرادی که دارای قرنیه ی بیش از حد نازک یا نامنظم هستند.
2- افرادی که مردمک های بزرگی دارند.
3- افرادی که نمره ی چشم آن ها بسیار بالا است، برای مثال افرادی که نمره ی چشم آن ها 8 یا 9 باشد واجد لیزیک نیستند.
4- افرادی که دارای خشکی متوسط تا شدید چشم هستند زیرا خود عمل لیزیک می تواند خشکی چشم به همراه داشته باشد.
5- افرادی که دارای بیماری های خودایمنی فعال دارند.
6- خانم های باردار.
7- افرادی که نمره ی چشم آن ها ثابت نشده است
8- افراد زیر 18 سال
9- افرادی که بیماری های زمینه ای مانند دیابت کنترل نشده و بیماری‌های روماتیسم مفصلی و لوپوس دارند.
10- افرادی که قوز قرنیه دارند.

 

 

 

اقدامات مورد نیاز قبل از عمل لیزیک


برای بررسی آمادگی چشم برای عمل لیزیک، چشم پزشک معاینه چشمی خاصی انجام می دهد تا از تاثیرگذاری عمل اطمینان حاصل شود. این معاینات شامل بررسی شکل و ضخامت قرنیه ( با دستگاه های پنتاکم، توپوگرافی، اورب اسکن یا پاکی متر)، میزان و نوع ضعیفی چشم (نزدیک بینی، هایپروپی، آستیگماتیسم) و بررسی سایز مردمک می‌باشد.

 

لایه اشکی سطح چشم نیز ارزیابی شده و ممکن با قطره اشک مصنوعی، درمان احتیاطی صورت گیرد تا فرد بعد از انجام جراحی دچار خشکی چشم نشود. همچنین چشم پزشک از شما در مورد وضعیت سلامت عمومی و احتمالا داروهای مصرفی‌تان سوال می‌پرسد تا مطمئن شود این جراحی منعی برای شما ندارد. اگر به جای عینک از لنزهای تماسی استفاده می‌کنید، لازم است به مدت دو هفته قبل از معاینه و انجام جراحی، استفاده از آن را متوقف کنید. چرا که لنز تماسی می تواند به طور موقت شکل طبیعی قرنیه شما را تغییر دهد.

 

 

 

در جراحی لیزیک چشم چه اتفاقی می افتد؟


فرآیند لیزیک چشم را می‌توان به پنج مرحله تقسیم کرد:

1 – بعد از اینکه صاف دراز کشیدید، چشم پزشک از قطره های چشمی برای بی حس کردن چشمان استفاده می‌کند. اگرچه دردی نخواهید داشت، اما ممکن است در طول عمل احساس فشار کنید. بیماران گزارش کرده اند که فشار مانند فشار دادن انگشت روی پلک شماست.

2 – جراح یک نگهدارنده پلک و حلقه مکش روی چشم قرار می دهد. نگهدارنده از پلک زدن و حلقه از حرکت چشم جلوگیری می‌کند. بینایی کم رنگ یا احتمالاً کاملاً سیاه می‌شود.

3 – با استفاده از لیزری که با اندازه گیری چشم برنامه ریزی شده است، جراح فلاپی به نازکی یک تکه کاغذ در قرنیه ایجاد می کند. سپس آن دریچه را بلند کرده و به عقب تا می‌کنند، مانند ورق زدن یک کتاب.

4 – در مرحله بعد، جراح از شما می‌خواهد که به نوری که در چشمان شما می‌تابد خیره شوید. خیره شدن به آن چشمان را از حرکت باز می‌دارد. لیزر دوباره استفاده می‌شود، این بار برای تغییر شکل قرنیه به طوری که شکست نور را بهتر انجام دهد. لیزر ممکن است صدای کلیک یا تیک ایجاد کند. ممکن است بوی موی سوخته را استشمام کنید.

5 – در نهایت، چشم پزشک فلپ بافت را به سمت پایین تا می کند. پس از آن به سرعت شروع به بهبودی می کند و ظرف دو تا سه دقیقه در جای خود قرار می گیرد.

اگر روند جراحی لیزیک باعث ناراحتی و نگرانی شما شود، قابل درک است. هیچ کس دوست ندارد به تماس لیزر با چشم خود فکر کند. ممکن است اینکه بدانید لیزیک یک روش بی خطر است و تعداد کمی از افراد دارای عوارض جانبی طولانی مدت هستند، برای شما آرامش بخش باشد.

 

 

دکتر قارویی

عمل جراحی لیزیک چشم در مازندران
عمل جراحی لیزیک چشم در مازندران

مراقبت‌های بعد از عمل لیزیک


به محض اتمام عمل لیزیک، نیاز به مقداری استراحت دارید و در این حین مراقبت‌هایی که باید طی چند روز آینده رعایت کنید به اطلاع شما می‌رسد. ممکن است کمی احساس سوزش یا خارش موقتی در ناحیه چشم داشته باشید. بعد از بررسی مختصری با همراه خود به منزل باز می‌گردید. ممکن است بلافاصله بعد از جراحی کمی تاری دید داشته باشید. وضوح دید شما از صبح روز بعد شروع به پیشرفت خواهد کرد. شما می توانید از صبح روز بعد سرکار بروید اما جراحان چشم توصیه می‌کنند حداقل یک روز بعد از عمل لیزیک استراحت کنید و از فشار به چشم‌ها پرهیز کنید.

همچنین توصیه می‌شود برای یک هفته از ورزش‌های سنگین خودداری کنید چرا که می‌تواند به چشم صدمه بزند. روز بعد جهت معاینه مجدد نزد چشم پزشک باز می‌گردید. در اولین ویزیت بعد از عمل لیزیک ابتدا میزان بینایی شما چک می‌شود، برای اطمینان از اینکه میزان بینایی برای رانندگی بدون عینک مناسب می

است. مانند هر جراحی دیگر به توصیه های چشم پزشک خود دقت کرده و داروهای تجویز شده را تهیه و مصرف نمایید. همچنین از مالیدن چشم ها به جد خودداری کنید.

بینایی شما باید در طی چند روز بعد از جراحی بهتر شده و ثابت شود. در موارد نادری از بیماران این پروسه هفته ها یا بیشتر زمان می برد. اما برای اکثر بیماران بهبود دید سریعا اتفاق می افتد.

 

 

خطرات عمل جراحی لیزیک چشم چیست؟


مانند هر جراحی، لیزیک خطرات مشکلات یا عوارضی را به همراه دارد که باید در نظر بگیرید. البته عوارض و عیوب این عمل کم و موقت است.

عمل لیزیک برخی از افراد همراه با عوارض جانبی است که معمولاً با گذشت زمان این عوارض از بین می‌رود. با این حال، در موارد خیلی نادر، ممکن است از بین نرود. تقریباً تمام افرادی که لیزیک انجام می‌دهند، در طول روز دچار خشکی چشم و تغییر دید خواهند شد. این علائم معمولا در عرض یک ماه محو می‌شوند. برای برخی از افراد، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا ناپدید شوند.

 

دکتر قارویی

 

عوارض جانبی موقت این عمل عبارتند از:

 

خشکی چشم: باعث کاهش موقت تولید اشک می‌شود.


درد یا ناراحتی چشم


دید مه آلود یا تار


ممکن است در شب پس از جراحی که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می‌کشد، مشکل بینایی داشته باشید. ممکن است متوجه افزایش حساسیت به نور و دید دو گانه شوید، که تمامی این عوارض موقتی هستند.
لکه‌های کوچک صورتی یا قرمز خون روی سفیدی چشم که به مرور زمان از بین می‌روند.


مزایای جراحی لیزیک چیست؟


جای تعجب نیست اگر بگوییم بارزترین مزیت جراحی لیزیک بهبود بینایی است. شاید گفته شود هیچ تضمینی برای بهبودی کامل نیست ولی 96 درصد از افراد بعد از این عمل، بینایی کامل را به دست آوردند و از عمل خود راضی بودند. این عمل مزیت های زیادی دارد از جمله:

بهبودی بینایی


اگر چه هیچ عملی بی‌خطر نیست. ولی این عمل جزوه جراحی‌های بسیار کم خطر است.
یکی از اولین سوالاتی که شاید بپرسید این است که مدت زمانی بهبودی بعد از عمل چقدر است؟ معمولا زمان بهبودی حدود 24 تا 36 ساعت است،
هیچ بانداژ و پانسمان طولانی مدتی بعد از عمل وجود ندارد.

 

 

تماس با ما

آدرس مطب

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

ساعت کاری

شنبه تا 4 شنبه 17:00-09:00

شماره تماس

01132289167

01132289089

آدرس ایمیل

info@drgharoei.com

 

انواع روش‌های درمان خشکی چشم
مزایا و معایب فمتو اسمایل
جدید ترین عمل‌های لیزری حذف عینک
روش استفاده صحیح از قطره چشمی

info@drgharoei.com

011٣٢٢٨٩١٦٧ _ 011٣٢٢٨٩٠٨٩

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤