• ٣٢٢٨٩١٦٧_011 --- ٣٢٢٨٩٠٨٩_011
  • : بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

آب مرواریدچشم ها

آب مروارید چشم

آب مروارید چشم ها

آب مروارید (Cataracts) به معنای سایه افتادن بر روی عدسی چشم است که به صورت ظاهری قابل تشخیص و مشاهده است. بیشتر آب مروارید‌ها با گذشت زمان به آرامی گسترش می‌یابند و باعث ایجاد علائمی مانند تاری دید می‌شوند. آب مروارید می‌تواند از طریق یک عمل سرپایی که تقریباً بینایی را احیا می‌کند، جراحی و درمان شود

آب مروارید cataract علل زیادی دارد:

مادرزادی congenital
علل متابولیک metabolic
آب مروارید براثر ضربه
و آب مروارید سنی senile
اشعه‌های یونیزه (اشعه x)
اشعه گامای ناشی از تلویزیون‌های قدیمی
تماس طولانی با نور آفتاب (پرتو فرابنفش)
دیابت
ضربه به چشم و عدسی
مصرف طولانی مدت بعضی از داروها مثل کورتون‌ها
که شایعترین علت آب مروارید سنی است.
و تشخیص و درمان هر کدام با معاینه و بررسی توسط جراح چشم پزشک و فوق تخصص قرنیه مشخص می شود.

سرعت ايجاد آب مرواريد نزد افراد مختلف فرق ميكند و حتي ممكن است بين دو چشم نيز متفاوت باشد. اغلب آب مرواريد هائي كه با افزايش سن ايجاد ميشوند در طي چند سال بتدريج بوجود مي آيند. ساير آب مرواريدها بخصوص در افراد جوان و يا در بيماران مبتلا به بيماري دیابت ممكن است بسرعت و در طي چند ماه باعث كاهش ديد شوند. بنابراين پيش بيني دقيق سرعت پيشرفت آب مرواريد امكانپذير نيست.

معاينه دقيق توسط چشم پزشك ميتواند وجود و وسعت آب مرواريد، و همچنين هر گونه مشكل ديگري كه باعث كاهش ديد يا ناراحتي مي شود را مشخص كند. ممكن است علل ديگري علاوه بر آب مرواريد بويژه مشكلات پرده شبكيه و يا عصب بينايي باعث كاهش ديد شود. چنانچه اين مشكلات وجود داشته باشد، بعد از عمل آب مرواريد ممكن است ديد كامل به دست نيايد. در صورتيكه اين مشكلات شديد باشد، حتي عمل آب مرواريد نيز ممكن است باعث بهبود ديده نشود. چشم پزشك ميتواند به شما بگويد كه چقدر احتمال دارد اين مشكلات در چشم شما وجود داشته باشد.

استفاده از عینک آفتابی و غذاهای حاوی ویتامین ث، آب مروارید را ممکن است به تاخیر بیندازد.

قارویی

 

 

دکتر كوروش قارويي دارای تخصص چشم پزشكي از دانشگاه علوم پزشكي اصفهان و فوق تخصص قرنيه و ليزيك از دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تهران میباشند.
با توجه به دانش به روز و مهارت و دقت بالا در کار، ایشان جزو یکی از بهترین جراحان حوزه چشم پزشکی بوده،از جمله ویژگی های بارز دکتر كوروش قارويي، همراهی بیمارتا پایان روند درمان می باشد،بیماران تحت درمان ایشان در تمام مراحل درمان، به راحتی می توانند با دسترسی به پزشک سوالات خود را مطرح نموده و با اطمینان و قوت قلب تاپایان روند درمان پیش روند

logo-gharoei

راه های ارتباطی با ما:

 

آدرس ایمیل:

 

info@drgharoei.com
 

شماره تماس:

 

01132289089 _01132289167
 

آدرس مطب:

 

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤