• ٣٢٢٨٩١٦٧_011 --- ٣٢٢٨٩٠٨٩_011
  • : بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

مزایا و معایب جراحی بلفاروپلاستی

مزایا و معایب جراحی بلفاروپلاستی

مزایا و معایب جراحی بلفاروپلاستی | بلفاروپلاستی (Belpharoplasty)، عملی سرپایی برای اصلاح و انجام انواع تغییرات بر روی پلک است. رفع افتادگی پلک فوقانی و همچنین رفع چین و چروک و پفی در ناحیه تحتانی پلک، از جمله این تغییرات است. چربی زیر پوست به ویژه توده‌های چربی در ناحیه داخلی پلک فوقانی، گاهی جابه‌جا شده یا بیرون می‌زند و باعث ایجاد پف مداوم در این ناحیه می‌گردد.

عمل blepharoplasty یک عمل سرپایی است که معمولا از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. در این عمل، برش‌های دقیقی در چین‌های طبیعی پلک ایجاد شده و بافت‌های اضافی برداشته می‌شوند؛ در انتها برش‌ها بخیه زده می‌شوند. در طول روند جراحی پلک، پوست و چربی اضافی برداشته می‌شود تا پلک‌های افتاده، سفت شده و اصلاح شوند.

 

 

مزایا و معایب جراحی بلفاروپلاستی

 

 

بلفاروپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟


جراحی پلک برای هر کسی که به سن قانونی رسیده باشد قابل انجام است. اما معمولا افتادگی پلک بر اثر کهولت سن تشدید شده و نیاز به آن بیشتر می‌شود. بلفاروپلاستی برای افرادی که افتادگی پلک را به صورت موروثی دارند حتی در سن‌های پایین نیز انجام می‌شود. هدف از انجام بلفاروپلاستی در برخی مواقع زیبایی و در برخی درمانی است. در برخی بیماران مشاهده شده که پوست‌ها و چربی‌های اضافه به حدی در پلک سنگینی می‌کنند، که مراجعه کننده دچار نقص در بینایی می‌باشد.

 

مزایا و معایب جراحی بلفاروپلاستی

مزایا و معایب جراحی بلفاروپلاستی
مزایا و معایب جراحی بلفاروپلاستی

انواع جراحی پلک، انواع بلفاروپلاستی


بسته به بیمار ممکن است پوست یا چربی از پلک بالا، پایین یا هر دو پلک برداشته شود. معمولاً هر دو اصلاح پلک بالا و پایین طی یک روش انجام می‌شوند.

 

 

جراحی پلک بالا یا بلفاروپلاستی پلک بالا


جراحی بلفاروپلاستی فوقانی به جراح اجازه می‌دهد، تا برش‌هایی را در خط چین بالای مژه‌ها، جهت برداشتن چربی و یا پوست ایجاد کند. برای نزدیک‌تر کردن پوست به هم از یک بخیه نازک استفاده می‌شود، که باعث ایجاد چین و چروک پلک می‌شود.

این جراحی فقط به بی حسی موضعی نیاز دارد و برش آن به طور محتاطانه در خط چین بالای مژه‌ها ایجاد می‌شود.

اگر پلک بالایی نزدیک مردمک افتاده باشد، به این حالت “پتوز” گفته می‌شود. پتوز حالتی است که می‌تواند هم بزرگسالان و هم کودکان را تحت تاثیر قرار دهد و دید طبیعی را محدود یا حتی مسدود کند. اصلاح آن نیاز به تنظیم ماهیچه‌های چشم دارد، تا بتوانند به راحتی پلک‌ها را بلند کنند.

 

 

جراحی پلک پایین


ایجاد برش‌های پوستی در داخل پلک یا زیر خط مژه به عنوان بلفاروپلاستی پلک پایین شناخته می‌شود. گاهی اوقات به عنوان روش ترانس ملتحمه نیز نامیده می‌شود. این فرآیند به جراح اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به ایجاد برش قابل توجه به پلک دسترسی پیدا کند.

انجام عمل جراحی پلک پایین نیاز به بی‌حسی موضعی دارد و برش معمولاً از قسمت بیرونی مژه‌ها ایجاد می‌شود. پوستی که روی هم قرار گرفته است، در طول عمل برداشته می‌شود و برش‌ها با استفاده از بخیه‌های بسیار ظریف بسته می‌شوند.

رسوبات چربی باعث پف و کیسه‌های زیر چشم می‌شود و بلفاروپلاستی پلک پایین می‌تواند آن را از بین ببرد. در حالی که این روش می‌تواند پوست زیر چشم را نیز سفت کند، سیاهی زیر چشم را درمان نمی‌کند.

افتادگی پوست، ماهیچه‌ها و چربی پلک‌های تحتانی به طور کلی ظاهری پیر یا خسته ایجاد می‌کند. این جراحی با اصلاح این مشکل می‌تواند بهبود چشم‌گیری در ظاهر شما ایجاد کند.

 

دکتر قارویی

 

مزایای جراحی بلفاروپلاستی


جراحی پلک که بلفاروپلاستی نیز نامیده می‌شود، عمل جراحی زیبایی پلک است. می‌توان آن را روی پلک‌های بالا یا پایین انجام داد تا ظاهر پلک را از نظر زیبایی بهبود بخشد یا مشکلات عملکردی روی پلک را ترمیم کند. جراحی زیبایی پلک باعث جوانسازی ناحیه اطراف چشم شما می‌شود و ظاهری زیباتر و جوان‌تر در شما ایجاد می‌کند.

هنگامی که فردی تحت عمل بلفاروپلاستی قرار گرفت، یکی از اصلی‌ترین مزایا این است که نتایج آن نسبتاً سریع قابل مشاهده خواهد بود.
جوانسازی چشم‌ها: چشمان شما یکی از اولین مکان‌هایی است که علائم پیری را نشان می‌دهد؛ و پیری پلک‌ها می‌تواند ظاهری خسته، عصبانی یا غمگین ایجاد کند. جراحی زیبایی پلک می‌تواند با این تغییرات مبارزه کند و ظاهری زیباتر و جوان‌تر در شما ایجاد کند.

زیباسازی پلک بالا و پایین: جراحی پلک را می‌توان بر روی پلک بالا، پلک پایین و یا هر دو انجام داد. اگر با پلک‌های افتاده، کیسه‌های زیر چشم، شلی پوست یا نگرانی‌های دیگر سر و کار دارید، این روش ممکن است یک راه‌حل عالی باشد.

رفع افتادگی پلک بالا: پوست شل یا افتادگی پلک‌های بالایی گاهی اوقات می‌تواند در محدوده دید شما نفوذ کند. اگر این اتفاق بیفتد، جراحی پلک می‌تواند آن را سفت کند تا دید بدون مانع را بازیابی کند.

اختلال بینایی ناشی از افتادگی پوست را اصلاح می‌کند: شلی یا افتادگی پوست پلک‌های بالایی گاهی اوقات می‌تواند در محدوده دید شما نفوذ کند. اگر این اتفاق بیفتد، جراحی پلک می‌تواند آن را سفت کند تا دید بدون مانع را بازیابی کند.

شما می‌توانید سال‌ها پس از جراحی پلک از ظاهر بیدار و شاداب خود لذت ببرید. با این حال، روند طبیعی پیری ادامه خواهد داشت. با اقدامات ساده‌ای مانند استفاده از کرم ضد آفتاب و اجتناب از نیکوتین از نتایج خود محافظت کنید.

 

 

دکتر قارویی

مزایا و معایب جراحی بلفاروپلاستی
مزایا و معایب جراحی بلفاروپلاستی

معایب جراحی بلفاروپلاستی


همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم چشم عضو حساسی در بدن انسان است و کلیه عمل‌هایی که به دلایل مختلف بر روی چشم صورت می‌گیرد باید توسط پزشک متخصص انجام شود تا فرد دچار عارضه‌ای نشود و بر بینایی او آسیبی وارد نشود.

مانند هر جراحی دیگری، بلفاروپلاستی خطراتی از جمله خونریزی، عفونت، جای زخم و عوارض مربوط به بیهوشی یا بیحسی را به همراه دارد اما در صورتی که توسط پزشک متخصص و در مکان استریل و بهداشتی انجام شود، بعد از عمل فرد دچار عوارض خاصی نخواهد شد.

دوران نقاهت طولانی: بهبودی یا دوران نقاهت بعد از بلفاروپلاستی ممکن است چند هفته طول بکشد و در این مدت ممکن است تورم، کبودی و ناراحتی را تجربه کنید.

انتظارات غیرواقعی: برخی از افراد ممکن است انتظارات غیر واقعی در مورد آنچه بلفاروپلاستی می‌تواند به دست آورد داشته باشند. داشتن درک واقع بینانه از نتایج بالقوه و محدودیت‌های این روش بسیار مهم است.

عدم تقارن احتمالی: پس از جراحی خطر کمی عدم تقارن در پلک‌ها وجود دارد که می‌تواند به اقدامات اصلاحی بیشتری نیاز داشته باشد.

تورم و کبودی: ورم و کبودی بعد از جراحی بلفاروپلاستی طبیعی است و پس از جراحی قابل انتظار است. همچنین ممکن است خشکی چشم یا سوزش را تجربه کنید. این عوارض معمولاً خفیف و موقتی هستند.

 

برداشتن بیش از حد پوست یا چربی پلک: هنگام جراحی باید میزان مشخصی از پوست و چربی پلک برداشته شود تا آسیبی به ساختار چشم وارد نشود در صورتی که بیش از حد مجاز پوست یا چربی پلک در طول عمل جراحی پلک برداشته شود، نتیجه بدی ایجاد می‌کند و فرد با عوارض جدی و جبران‌ناپذیر مواجه می‌شود.

 

 

مزایا و معایب جراحی بلفاروپلاستی

 

 

مراقبت های پس از عمل بلفاروپلاستی پلک


مراقبت‌های پس از عمل بلفاروپلاستی پلک (Blepharoplasty) بسیار مهم هستند تا بهبودی بهتر و سریع‌تر را تضمین کنند و از عوارض ممکنی جلوگیری کنند. در ادامه مراقبت‌های پس از جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین را مشاهده خواهید کرد:

استراحت

بلافاصله پس از عمل، باید به استراحت کامل و گرفتن خواب کافی توجه داشته باشید. سعی کنید به مدت حداقل چند روز بعد از جراحی بیشترین استراحت را داشته باشید.

سرمازدگی

برای کاهش تورم و تخلیه علائم موقتی پس از جراحی (مانند خونریزی و تورم)، می‌توانید یخ بر روی چشم‌ها قرار دهید. از تماس مستقیم با یخ با پوست جلوگیری کنید و از یک کاغذ دستمال یا حوله نازک جلوی یخ را بگذارید تا پوست تحت تأثیر یخ قرار نگیرد.

پرهیز از فعالیت‌های سنگین

باید از فعالیت‌های سنگینی مثل وزنه‌برداری یا ورزش‌های شدید پس از عمل پرهیز کنید. تا زمانی که پزشک شما تصریح نکند، فعالیت‌های فیزیکی را محدود کنید.

 

 

مزایا و معایب جراحی بلفاروپلاستی

 

 

داروهای تجویزی

پزشک شما ممکن است داروهای تسکین دهنده درد و ضد التهاب به شما تجویز کند. این داروها را مطابق دستورات پزشک مصرف کنید.

مراقبت از بخیه‌ها (در صورت وجود)

اگر بخیه‌های جذبی (غیرذوب‌شونده) دارید، باید به دقت دستورات پزشک را رعایت کنید. در بعضی موارد، پزشک ممکن است بخواهد که بخیه‌ها را تخریب کند.

استفاده از عینک خورشیدی

پس از عمل بلفاروپلاستی، پوست چشم‌ها به حساسیت نسبت به نور خورشید افزایش می‌یابد. از عینک‌های خورشیدی با فیلتر UV برای محافظت از چشم‌ها در برابر نور مستقیم خورشید استفاده کنید.

مراجعه به پزشک

باید به تعهد به دستورات و توصیه‌های پزشکتان در مراقبت‌های پس از عمل جراحی پلک پایین کوشا باشید. همچنین، مراجعات مکرر به پزشک برای بررسی‌های پس از عمل بسیار مهم هستند تا مشکلاتی به موقع تشخیص داده و اصلاح شوند.

مهم‌ترین نکته این است که با پزشک خود در مورد مراقبت‌های پس از عمل بلفاروپلاستی پلک پایین صحبت کنید و دستورات او را به دقت پیروی کنید تا به بهبودی مطمئن‌تر و با کم‌ترین مشکلات دست پیدا کنید.

 

 

 

 

تماس با ما

آدرس مطب

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

ساعت کاری

شنبه تا 4 شنبه 17:00-09:00

شماره تماس

01132289167

01132289089

آدرس ایمیل

info@drgharoei.com

 

 

انواع روش‌های درمان خشکی چشم
مزایا و معایب فمتو اسمایل
جدید ترین عمل‌های لیزری حذف عینک
روش استفاده صحیح از قطره چشمی

info@drgharoei.com

011٣٢٢٨٩١٦٧ _ 011٣٢٢٨٩٠٨٩

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤