• ٣٢٢٨٩١٦٧_011 --- ٣٢٢٨٩٠٨٩_011
  • : بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

عینک و لنز های طبی

عینک و لنز های طبی

عینک و لنز های طبی

لنز طبی یا عینک طبی هیچ کدام بر دیگری برتری ندارند و انتخاب لنز طبی یا عینک طبی با توجه به زندگی افراد انجام می شود. لنز و عینک هر کدام معایب و مزایای مخصوص به خود را دارند. اما مزایای عینک طبی به نسبت لنز طبی بسیار بیشتر است چرا که عینک به دلیل اینکه بیرون از چشم قرار دارد و در معرض تماس مستقیم دست با چشم که منجر به عفونت می شود، قرار ندارد پس گزینه ی مناسب تری ست. از لحاظ قیمت می توان گفت که عینک طبی انواع مختلفی دارند و همچنین قیمت و هزینه مناسب تری دارند و نیاز به تعویض زود به زودی نیست. اما برخی معتقدند که کیفیت زندگی شان با لنز بهتر از عینک است. اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که استفاده از لنز را انتخاب می کنید باید در قدم اول به نزد چشم پزشک خود بروید تا پس از معاینات به شما بگوید که آیا مستعد ابتلا به عفونت هستید یا خیر و اینکه تشخیص دهد شما شرایط و توانایی رعایت و استفاده از لنز را دارید یا خیر. اما استفاده از لنز چندان بی خطر هم نیست. مثلا این امکان وجود دارد که فرد به محلول حساسیت داشته باشد و یا دچار خشکی چشم می شوند. در این صورت پزشک تشخیص می دهد که بیمار باید دوباره از عینک استفاده کند.

_عینک در برابر وزش باد و گرد و خاک از چشم محافظت می کند.
_قیمت خرید عینک طبی بسیار کمتر از خرید لنزهای طبی تماسی است.
_استفاده از عینک چشم به دلیل اینکه خارج از چشم استفاده می شود، در برابر عفونت قرار نمی گیرد یا خیلی کمتر این اتفاق نمی افتد.
_استفاده از عینک در مدت زمان طولانی تری انجام می شود چرا که .استفاده از لنز باید پس از مدتی تعویض شود و لنز جدید خریداری کرد اما استفاده از عینک اگر آسیبی نبیند برای سال ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
_استفاده از عینک برای بیمار خشکی چشم را به همراه ندارد و اگر از آن دسته از افرادی هستید که دچار خشکی چشم شده اید استفاده از عینک بلامانع است.

_استفاده از عینک به دلیل داشتن فریم باعث سنگینی بر روی بینی می شود . پس بهتر است از عینک طبی بدون فریم استفاده کنید.
_در استفاده از عینک در صورتی که شیشه عینک کثیف شود یا در هوای مرطوب، شیشه عینک بخار می کند و دید افراد کم می شود.
_استفاده از عینک به طور مداوم می تواند باعث درد در ناحیه بینی و یا در پشت گوش ها می شود.
_برخی از افراد احساس می کنند استفاده از عینک تاثیر منفی بر روی زیبایی های آنها دارد.

_استفاده از لنزهای تماسی از بروز مشکلاتی زمینه ای که ناشی از عینک زدن می شود جلوگیری می کند.
_استفاده از لنزهای طبی به نسبت استفاده از عینک طبی باعث دید بهتر و واضح تر می شود.

_در زمان استفاده از لنز دیگر با مشکلاتی نظیر کثیفی عینک و یا کاهش میزان دید روبرو نیستید.
_در زمان استفاده از لنزهای طبی، دید انسان طبیعی تر است و بدون مانعی همچون عینک می توانید به مشاهده جهان پیرامون خود بپردازید.
_استفاده از لنز طبی در ظاهر صورت شما هیچ تغییری را به وجود نمی آورد و به دیگران این اجازه را می دهید که چهره واقعی شما را مشاهده نمایند.

_استفاده از لنزهای طبی به طور مداوم باعث خشکی چشم در افراد می شود و همین باعث خستگی چشم می شود.
_در استفاده از لنزهای طبی، ضد عفونی کردن و تمیز نگه داشتن لنزهای تماسی از مشکلات رایجی است که در صورت رعایت نکردن بهداشت لنزهای طبی ،با عفونت چشمی مواجه می شوید.
_در زمان استفاده از لنز و نحوه برداشتن لنزهای طبی و تزیینی، احتمال خراشیدگی قرنیه و یا آسیبهای چشمی و نیز عفونت چشمی وجود دارد . در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی توسط افراد در هنگام استفاده از لنزهای تماسی، احتمال ابتلا به ورم چشم، ترک و شکستگی لنز، تحریک قرنیه، مشکلات پلک، سوزش چشم، خشکی چشم و … می باشد.

قارویی

 

دکتر كوروش قارويي دارای تخصص چشم پزشكي از دانشگاه علوم پزشكي اصفهان و فوق تخصص قرنيه و ليزيك از دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تهران میباشند.
با توجه به دانش به روز و مهارت و دقت بالا در کار، ایشان جزو یکی از بهترین جراحان حوزه چشم پزشکی بوده،از جمله ویژگی های بارز دکتر كوروش قارويي، همراهی بیمارتا پایان روند درمان می باشد،بیماران تحت درمان ایشان در تمام مراحل درمان، به راحتی می توانند با دسترسی به پزشک سوالات خود را مطرح نموده و با اطمینان و قوت قلب تاپایان روند درمان پیش روند

logo-gharoei

راه های ارتباطی با ما:

آدرس ایمیل:

info@drgharoei.com
 

شماره تماس:

01132289089 _01132289167
 

آدرس مطب:

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤