• ٣٢٢٨٩١٦٧_011 --- ٣٢٢٨٩٠٨٩_011
  • : بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

بهترین جراح پیوند قرنیه در بابل

بهترین جراح پیوند قرنیه در بابل

بهترین جراح پیوند قرنیه در بابل | جراحی پیوند قرنیه یک روش درمانی است که در مواردی که قرنیه چشم به‌طور جدی آسیب دیده یا بیماری‌هایی مانند کراتوکونوس وجود دارد، استفاده می‌شود. این جراحی به منظور جایگزینی قرنیه آسیب دیده با قرنیه سالم از یک فردی که به تازگی مرده است انجام می‌شود.

برای انجام جراحی پیوند قرنیه در بابل، می‌توانید به بیمارستان‌ها یا مراکز پزشکی معتبر در این شهر مراجعه کنید و با جراحان متخصص چشم مشاوره کنید. آن‌ها می‌توانند شما را در مورد روش‌های جراحی، پیش‌آگاهی‌ها و مراحل بعد از عمل آگاه سازند.

هزینه جراحی پیوند قرنیه ممکن است متغیر باشد و بسته به نوع جراحی، مرکز پزشکی و شرایط بالینی شما متفاوت باشد. از طریق مشاوره با پزشکان متخصص، می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه کسب کنید.

 

بهترین جراح پیوند قرنیه در بابل

بهترین جراح پیوند قرنیه در بابل
بهترین جراح پیوند قرنیه در بابل

چرا پیوند قرنیه لازم است؟


– در بیماران مبتلا به کدورت قرنیه این پیوند باعث بهبودی تاری دید می‌­شود.
– ممکن است بیمار در اثر ضربات شدید، دچار پارگی قرنیه گردد که این عمل به حفظ پیوستگی قرنیه کمک می­‌کند.
– بیمارانی که دچار لک قرنیه می‌­شوند، جهت بهبود ظاهری چشم، این عمل تنها راه حل پایدار است. برخی از بیماران از لنز‌های زیبایی استفاده می­‌کنند که به علت عدم تحمل بیمار نمی­تواند همیشگی باشد.
– در بعضی موارد که قرنیه دچار عفونت‌های شدید می­‌شود، انجام این پیوند لازم می­‌گردد.

 

 

پیوند قرنیه چگونه انجام می‌شود؟


پیوند قرنیه یا corneal transplantation یک عمل جراحی است که تمام ضخامت یک قرنیه اهدایی، یا لایه‌ای از آن و یا قسمتی از آن به چشمان بیمار پیوند زده می­‌شود.
به جلو‌ترین لایه چشم که بی‌رنگ و شفاف بوده و اجازه ورود نور به چشم را می­‌دهد، قرنیه گفته می‌­شود. قرنیه دارای ضریب شکست خاصی است و انحناء آن به گونه‌ای است که مسیر نور را تغییر داده و به کمک عدسی چشم باعث می­‌شود که تصاویر اشیائی که در فاصله دور یا نزدیک از ما هستند، بر روی پرده شبکیه متمرکز شود و شخص قادر به دیدن آن اشیاء می‌گردد.
در طی متداول‌ترین نوع پیوند قرنیه، جراح متخصص چشم، ضخامت کل یا لایه‌ای از ضخامت قرنیه غیر طبیعی بیمار را برش می­‌دهد تا یک دیسک به اندازه یک دکمه کوچک از بافت قرنیه برداشته شود. از ابزاری که مانند قالب برش کوکی عمل می­‌کند، برای ایجاد این برش دایره‌ای دقیق استفاده می­‌شود.

پیوند قرنیه موجب بهبود دید، کاهش درد در برخی بیماران و نیز بهبود نمای ظاهری چشم می‌گردد. فرد دهنده در پیوند قرنیه معمولا مبتلا به مرگ مغزی بوده و بافت قرنیه از این فرد گرفته می‌شود و توسط بانک چشم تحت آزمایش و بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت در صورت تایید کامل سلامت بافت، به چشم فرد گیرنده پیوند می‌گردد.

دکتر کوروش قارویی

 

ویژگی‌های بهترین جراح قرنیه در بابل


ویژگی‌های بهترین جراح قرنیه در بابل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تخصص و تجربه: بهترین جراح قرنیه باید دارای تخصص و تجربه کافی در انجام این نوع جراحی باشد. اطمینان حاصل کنید که جراح دارای مدرک‌های لازم و تجربه کافی در انجام عمل پیوند قرنیه است.

تجهیزات و فناوری: بهترین جراح باید از تجهیزات پیشرفته و فناوری مدرن برای انجام جراحی استفاده کند. اطمینان حاصل کنید که مرکز یا بیمارستانی که جراح در آن فعالیت می‌کند، دارای تجهیزات به‌روز و مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.

رویکرد بیمارمحور: بهترین جراح قرنیه باید به رویکرد بیمارمحوری پایبند باشد و به نیاز‌ها و انتظارات بیماران توجه کند. او باید توانایی برقراری ارتباط موثر با بیماران و ارائه اطلاعات کافی به آن‌ها را داشته باشد.

نظم و دقت: جراح باید دارای نظم و دقت بالا در انجام جراحی باشد تا خطاهای احتمالی کاهش یابد و نتیجه جراحی بهینه باشد.

پشتیبانی و پیگیری: بهترین جراح قرنیه باید پس از جراحی پشتیبانی و پیگیری مناسبی ارائه کند تا بیمار بهبودی خوبی را تجربه کند.

 

با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توانید بهترین جراح قرنیه برای خود را در بابل شناسایی کنید.

 

دکتر کوروش قارویی

 

شناسایی بهترین جراح پیوند قرنیه در بابل


برای شناسایی بهترین جراح پیوند قرنیه در بابل، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

 

مطالعه نظرات و تجربیات بیماران: ممکن است بیمارانی که جراحی پیوند قرنیه را تجربه کرده‌اند، نظرات و تجربیات خود را در مورد جراحان مختلف به اشتراک بگذارند. می‌توانید در اینترنت، انجمن‌های پزشکی یا شبکه‌های اجتماعی به دنبال این نظرات بگردید.

مشاوره با پزشکان متخصص: با مراجعه به بیمارستان‌ها یا مراکز پزشکی معتبر در بابل و مشاوره با پزشکان متخصص چشم، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد جراحان پیوند قرنیه موجود در این شهر کسب کنید.

بررسی تحصیلات و تجربه‌های پزشکان: می‌توانید درباره تحصیلات، تخصص و تجربه‌های جراحان پیوند قرنیه مختلف در بابل تحقیق کنید تا بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید.

مقایسه هزینه‌ها و خدمات: مقایسه هزینه‌ها و خدمات ارائه شده توسط جراحان مختلف نیز می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بهتری بگیرید.

با انجام این اقدامات و مطالعه دقیق، می‌توانید بهترین جراح پیوند قرنیه برای خود را در بابل شناسایی کنید.

 

 

بهترین جراح پیوند قرنیه در بابل

بهترین جراح پیوند قرنیه در بابل
بهترین جراح پیوند قرنیه در بابل

سوالات متداول پس از عمل جراحی پیوند قرنیه


آیا عمل جراحی پیوند قرنیه دردناک هست؟


خیر. در حقیقت، عمل جراحی پیوند قرنیه با استفاده از بیهوشی صحیح، عمل جراحی بی دردی را اغلب بیماران ایجاد می‌کند.

 

چه مدت زمانی برای بهبود کامل نیازه؟


زمان بهبودی پس از عمل جراحی پیوند قرنیه به عوامل متعددی مانند نوع و شدت مشکل اولیه قرنیه، نوع جراحی، وضعیت عمومی بیمار و میزان دقت در رعایت مراقبت‌های پس از عمل بستگی دارد. اما به طور کلی، برای بهبودی کامل پس از جراحی پیوند قرنیه حدود 2 ماه تا 2 سال زمان لازم است.

 

من قوز قرنیه شدید دارم. آیا پیوند برای من بهتره یا کارگذاری رینگ چشمی؟


در قوز قرنیه، شدت بیماری از یک کشف اتفاقی حین معاینات چشم تا کاهش بسیار شدید بینایی متغیر است. برای بیماران با موارد خفیف کراتوکونوس (قوز قرنیه)، استفاده از عینک یا لنز تماسی کافی است (و البته در مورد کراس لینکینگ یا همان Cross Linking.) در موارد متوسط و شدید (اگر امکان کارگذاری رینگ داخل چشمی وجود داشته و ضخامت و انحنای قرنیه اجازه دهد، رینگ ارجحیت دارد. گاهی هم از کارگذاری لنز داخل چشمی ICL برای درمان کراتوکونوس استفاده می کنیم. پیوند قرنیه در کراتوکونوس (قوزقرنیه)، به موارد بسیار پیشرفته محدود می شود. حتی اگر در چنین مرحله ای هستید، نگران نباشید. نتایج پیوند قرنیه در کراتوکونوس، اگر در یک مرکز مجهز و توسط یک جراح باتجربه عمل شوید، بسیار موفقیت آمیز است.

 

آیا شما پیوند قرنیه رو توصیه می‌کنید؟


بسته به وضعیت ظاهری فرد و میزان دید دارد. در یک لکه‌ی کوچک سفید روی قرنیه که در مسیر بینایی نباشد، سعی می‌کنیم با فمتوکراتوپیگمنتیشن (Femto Kerato Pigmentation) و یا Tatto قرنیه، آن را بپوشانیم و نیاز به پیوند نیست. یا در کاهش دیدی که بتوان آن را با کارگذاری حلقه‌های داخل قرنیه و یا کاشت لنز ICL اصلاح نمود، پیوند را توصیه نمی‌کنیم.

اما در بسیاری از شرایط، پیوند آخرین درمان و نجات بخش فرد از نابینایی و نقص عضو است. این جراحی، اگر به خوبی انجام شود، بسیار موفق و اثربخش است.

 

 

 

تماس با ما:

آدرس مطب:

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

ساعت کاری:

شنبه تا 4 شنبه 17:00-09:00

شماره تماس:

01132289167

01132289089

آدرس ایمیل:

info@drgharoei.com

 

 

انواع روش‌های درمان خشکی چشم
مزایا و معایب فمتو اسمایل
جدید ترین عمل‌های لیزری حذف عینک
روش استفاده صحیح از قطره چشمی

info@drgharoei.com

011٣٢٢٨٩١٦٧ _ 011٣٢٢٨٩٠٨٩

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤

بابل، ميدان كشوري، سرداران ٢ ، ساختمان پزشكان روجين، طبقه ٤